Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Liberty Roads - Hexasim
Autor Wiadomość
Teufel
Korvettenkapitän
schwerer Kreuzer Prinz Eugen


Posty: 1107
Skąd: Stadt Thorn
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 11:06   Liberty Roads - Hexasim [Cytuj]

Kampania zachodnia 44-45' w skali dywizji.
Piękna mapa, a żetony ... naprawdę jestem pod ogromnym wrażeniem! Spójrzcie na maczkowców :)

Ciekawe jak zasady? Mam nadzieję, że nie I-go You-go

Dla malkontentów - nie ma kart, ale są chyba jakieś wydarzenia, o czyn świadczą żetony np: Fuhrer humour.

http://www.boardgamegeek....8/liberty-roads
_________________
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!"

Once a Marine, always a Marine
[Profil] [PM] [E-mail]
   
 
Nico
General
Long Live Empire!


Posty: 4000
Skąd: Sevilla
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 11:25    [Cytuj]

Graficznie rzeczywiście miła dla oka, no ale nie CDG ... :razz:
_________________
Confederately yours,
Nico
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
   
 
Raubritter


Wiek: 35
Posty: 2087
Skąd: Miasto Stołeczne Warszawa
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 11:44   Re: Liberty Roads - Hexasim [Cytuj]

Teufel napisał/a:
Dla malkontentów - nie ma kart, ale są chyba jakieś wydarzenia, o czyn świadczą żetony np: Fuhrer humour.


Nie ma kart i są heksy. Ale oldschool :-)

Teufel napisał/a:
Ciekawe jak zasady? Mam nadzieję, że nie I-go You-go


Zerknąłem na Sequence of Play i chyba właśnie I-go-you-go. Retro gaming, ot co. Ale wykonanie ładne, to fakt.
_________________
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Comandante
Kapitan Lejtienat
Vostok 1


Posty: 1052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 12:45    [Cytuj]

d l u b a n i n a

z pincetą trzeba grać!
_________________
"i tylko szkoda, że w noc kwietniową
ciągnąc za sobą swąd spalin,
nie cały Sojuz poleciał w kosmos,
a tylko jeden Gagarin..."
[Profil] [PM]
 
 
Teufel
Korvettenkapitän
schwerer Kreuzer Prinz Eugen


Posty: 1107
Skąd: Stadt Thorn
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 12:57    [Cytuj]

Marudzicie jak dziewice przed weselem :P
_________________
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!"

Once a Marine, always a Marine
[Profil] [PM] [E-mail]
   
 
Nico
General
Long Live Empire!


Posty: 4000
Skąd: Sevilla
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 12:58    [Cytuj]

A Ty w bajki i dziewice wierzysz :P .
_________________
Confederately yours,
Nico
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
   
 
Piotr
Grossadmiral
S.M.S. Graudenz


Wiek: 47
Posty: 6684
Skąd: Grudziądz/Płock
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 15:15    [Cytuj]

Istotnie, marudzicie zamiast zachwycać się zagramaniczną produkcją. :)
_________________
"Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać. Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała." - Jan Oborniak "Krzyk Ciszy"
[Profil] [PM]
 
 
Silver

Posty: 266
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 16:38    [Cytuj]

Aż mi się przypomniały rozgrywki w Fortress Europe, której kopię mam jeszcze teraz.
[Profil] [PM]
 
 
clown
Tatuś


Wiek: 40
Posty: 6214
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 09:06    [Cytuj]

Odświeżam wątek w związku z wczorajszą rozgrywką w scenariusz zapoznawczy, czyli operacja Cobra. Scenariusz dość szybki, bo jego rozegranie zajęło nam dwie godziny. Adaś kierował Niemcami, ja Aliantami. Dość duże baty z uwagi na brak możliwości wykorzystania przełamania na odcinku amerykańskim. Na kierunku brytyjskim początkowe sukcesy pancerniaków zostały powstrzymane przez kontratak czterech niemieckich dywizji pancernych, z których dwie dotarły niemalże do plaży i odbiły Caen, jednak potem w wyniku kontry zostały odcięte i zniszczone. Zasadniczy cel został jednak przez NIemców osiagnięty - przełamanie frontu nastąpiło dopiero w ostatnim etapie i nie zdążyłem juz dojść do punktowanych miejscowości. obległem jedynie St. Malo i zadałem ciężkie straty elitarnym jednostkom niemieckim broniącym Rennes.
Fotki z rozgrywki:
http://imageshack.us/phot.../p1080767k.jpg/
http://imageshack.us/phot...p1080769bp.jpg/
http://imageshack.us/phot.../p1080770e.jpg/
Mechanicznie gra bardzo ciekawa - istotnym faktem jest brak stref kontroli, chociaż zaopatrzenia nie można ciągnąć przez puste pola sąsiadujące z przeciwnikiem. Powoduje to, że nie można utrzymywać ciągłej linii frontu, bo można łatwo wbić się pomiędzy jednostki i je otoczyć.
Dużo smaczków dodających chromu rozgrywce, jak chociażby niemieckie zmagania z humorzastym Hitlerem, kiedy Adaś musiał wykonywać ataki dywizjami pancernymi tylko po to, żeby Fuhrer był zadowolony.
Walka ciekawie rozwiązana - tabelka podaje dwa rodzaje wyników - atrycja (utrata poziomów) oraz taktyka (wycofanie, przełamanie, dodatkowe straty, możliwość podciągnięcia rezerw itp.). Dodatkowo przed samą walką sprawdzane jest zaopatrzenie gracza broniącego się, co sprzyja operacjom okrążającym.
Armia niemiecka posiada dużą siłę swoich jednostek pancernych, które same w sobie są silne i mają bonus za elitarność, ale obrona w trudnym terenie potrafi zniweczyć wysiłki atakującego. Problemem Niemców jest ich słabsza ruchliwość (niemieckie dywizje piechoty mają w ogromnej większości 2 punkty ruchu, niemieckie dywizje pancerne 3 PRy a alianci 3 PRy w piechocie i 4 PRy w jednostkach pancernych.
Tabelka walki jest dobrze skonstruowana, bo ataki przy niekorzystnym stosunku sił są bardzo ryzykowne (dopiero przewaga 4:1 daje nam solidne efekty). Dodatkowo markery wsparcia mogą nieźle namieszać w rozgrywce.
Przepisy proste i w miarę łatwe do wyłożenia i zapamiętania.
Następnym razem spróbujemy albo D-Day, albo już całą kampanię.
_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
[Profil] [PM]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 28 Grudzień 2012, 21:47    [Cytuj]

Przeczytałem instrukcję i playbook. Kolejna bardzo ciekawa gra tego wydawnictwa. Mam nadzieję na rozgrywkę jutro.
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 30 Grudzień 2012, 23:24    [Cytuj]

Udało się z batem dziś zagrać w Cobrę. Napawdę fajnagra o ciekawej mechanice. Rozegraliśmy pełne 4 etapy. Walka była ostra. Wygrali Alianci braciaka :)
 
 
clown
Tatuś


Wiek: 40
Posty: 6214
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 09:12    [Cytuj]

Mnie ciekawi jak będzie wyglądała całość kampanii. Wybór miejsc lądowania itp.
_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
[Profil] [PM]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:35    [Cytuj]

Mnie też. Jest szansa, ze zagramy w sobotę 5.
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 6 Styczeń 2013, 00:36    [Cytuj]

Dziś znowu zagrałem w Cobrę. 90 minut 4 etapy. tym razem Alianci przegrali. Gra się rewelacyujnie :)
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 14 Styczeń 2013, 10:50    [Cytuj]

Wczoraj zagrałem 1/4 kampanii w 3 godziny ale z dużymi przerwami na tłumaczenie innym gier (graliśmy na WOŚP). Gra jest bardzo szybka. W czasie obowiązywania Fortitude etap trwa może kwadras. Przy tej skali gra ma dużo chromu, a kapitalną różnicę czynią przypałki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji