Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[WB95] Budapeszt 1945
Autor Wiadomość
Gonzo
chorąży marynarki

Wiek: 30
Posty: 272
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Wrzesień 2007, 07:41   [WB95] Budapeszt 1945 [Cytuj]

Temat do pogaduszek o tej grze :)
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Wrzesień 2007, 12:33    [Cytuj]

Straszną miałem ochotę na rozgrywkę w tą grę, niestety mój egzemplarz miał kilkanaście żetonów przeciętych na pół :roll: w stopniu nienadającym się do grania. Kilkakrotnie kontaktowałem się z wydawnictwem w sprawie dosłania tych żetonów, za każdym razem byłem przez kolejną osobę informowany że natychmiast wyślą... Po roku prón zrezygnowałem z dalszych monitów.
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Gonzo
chorąży marynarki

Wiek: 30
Posty: 272
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Wrzesień 2007, 12:39    [Cytuj]

Napisz jakie żetony a podeślę skan.
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 3 Wrzesień 2007, 12:41    [Cytuj]

Ze stalinem żeśmy nawet modyfikowali zasady i dorabiali żetony. Jedna z najbardziej sp.....nych gier poob względem historycznym :)
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Wrzesień 2007, 13:28    [Cytuj]

Gonzo - wszystkie moje planszówki zostały w Polsce... w przyszłym roku się chyba po nie wybiorę, więc wtedy się przypomnę :)
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Wojpajek

Posty: 38
Wysłany: 4 Wrzesień 2007, 07:05    [Cytuj]

Dla mnie jedna z najlepszych gier. Nie znam się na historii i ODB, ale mi gra się podobała przez bardzo ciekawe scenariusze i zarazem bardzo różnorodne. Moim ulubionym były operacje Konrady ;) oraz Wiosenne Przebudzenie. Oczywiście rozgrywane razem z dodatkiem. Pamiętam też, że sam dodatek o zdobywaniu przyczółków i walkach partyzanckich był bardzo ciekawy.
[Profil] [PM]
 
 
Witold Janik
szpieg z Krainy Deszczowców


Wiek: 35
Posty: 158
Skąd: Raszyn 1809 :]
Wysłany: 4 Wrzesień 2007, 08:46    [Cytuj]

Archanioł napisał/a:
Ze stalinem żeśmy nawet modyfikowali zasady i dorabiali żetony. Jedna z najbardziej sp.....nych gier pod względem historycznym :)

Możesz rozwinąć temat?

Ja nie grałęm, bo uznałem, że za dużo żetonów jest po prostu, i że będzie sięgrać koszmarnie długo.
Grałem za to w arcyciekawy dodatek, jak już to wcześniej gdzieś ;) pisałem. A te kolorowe żetony - chyba najlepiej zrobione żetony w Polsce!
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 5 Wrzesień 2007, 19:22    [Cytuj]

Błędy w ustawieniu jednostek, braki w jednostach. Żeśmy to wszystko uzupełniali, zmieniliśmy artylerię, dodaliśmy ppance. Ciekawie było.
 
 
laudon

Wiek: 42
Posty: 3
Wysłany: 25 Marzec 2008, 11:02    [Cytuj]

Witam

Szukam scenariuszy standardowych do tej gry (, Fale Dunaju, operacje Konrad) czy szanowni stratedzy mogą mi pomóc ?
[Profil] [PM]
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 25 Marzec 2008, 20:00    [Cytuj]

Da się coś zrobić :) To są scenariusze z instrukcji o ile sobie przypominam?
 
 
laudon

Wiek: 42
Posty: 3
Wysłany: 26 Marzec 2008, 11:46    [Cytuj]

Tak dokładnie, byłbym wdzięczny za pomoc...
[Profil] [PM]
 
 
clown
Tatuś


Wiek: 40
Posty: 6214
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Marzec 2008, 13:00    [Cytuj]

Jak chcesz wyślę ci instrukcję oraz scenariusze - się ostała mi jedna...
_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
[Profil] [PM]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 26 Marzec 2008, 16:22    [Cytuj]

I pomocna dłoń się znalazła :)
 
 
clown
Tatuś


Wiek: 40
Posty: 6214
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Marzec 2008, 19:53    [Cytuj]

i to w tym samym mieście :P
_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
[Profil] [PM]
   
 
Teufel
Korvettenkapitän
schwerer Kreuzer Prinz Eugen


Posty: 1107
Skąd: Stadt Thorn
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 13:49    [Cytuj]

Zastanawiam się nad urealnieniem gier systemu WB-95, poprzez włączenie czynnika losowości, czyli markerów LAM (SAM) i paru innych bajerów.
Gra Budapeszt 1945 byłaby dobrym testerem, Stalingrad i Normandia odpadają z powodu ilości żetonów, Ardeny jest nieco inaczej skonstruowana pod względem grywalności, a w Budapeszcie jest stosunkowo mniej wojska więcej obszaru do manewrów. Jest to na razie dość luźny pomysł, na pewno trzeba by go przetestować, ale tak czy inaczej, oto moja propozycja "erraty."

1. SAMy (Stab activation marker ;) ) - do gry dodajemy następujące SAMy:
Niemcy - 2APanc, 6Armia, I, III, IV, IVSS, IX SS, XXII, LVII, LXVIII, LXXII korpusy.
Rosjanie - Budapeszt (tu markuje dowództwo frontu), 4A, 6APanc, 7A, 46A, 57, Gr. Boj Plijew.
1.1 Zasięg niemieckiego sztabu korpusu 5 heksów, radzieckiego 4. Przez rzekę Dunaj zasięg dowodzenia nie biegnie, chyba, że przez most.
1.2 SAM Budapeszt aktywuje wszystkie sztaby, SAMy sztabów niemieckich 2 i 6 Armii po 2 korpusy. Czyli same w sobie nie aktywują nic.
1.3 Przed każdym etapem do kubeczka wrzucamy 4 dowolne sztaby niemieckie i 3 radzieckie (w tym obowiązkowo żeton Budapeszt), o ile te są na mapie. Sztaby dobieramy losowo. Wybrany sztab nie wraca już do kubka. Procedurę powtarzamy do momentu wyjęcia wszystkich SAMów.
Od 6 etapu wrzucamy 5 sztabów niemieckich i 3 radzieckie.
1.4 Zniszczony sztab pojawia się w następnym etapie 5 heksów od ostatniego miejsca pobytu. Wroga strefa kontroli nie przeszkadza w wydawaniu rozkazów przez sztab.
1.4 Niezaopatrzony sztab pod koniec etapu jest zdejmowany i analogicznie relokowany.
1.5 Oddział nie będący w zasięgu sztabu nie może się ruszyć i atakować.
1.6 Nie ma zasad o wspieraniu sztabem walki.
1.7 Sztab może budować mosty tak jak jest to zamieszczone w instrukcji.
1.8 Każdy sztab Osi może aktywować wsparcie lotnicze, które wykorzystuje się tak, jak to przewidziała instrukcja gry, do końca 5 etapu są dostępne dwie jednostki lotnicze Osi, od 6 trzy.

2 Etapy są powiększone z 1 do 5 dni.
2.1 Istnieje jeden scenariusz od 1 XII 1944 do 26 I 1945r, z tym, że etap to 5 dni, jedenasty etap ma 4 dni, a ostatni 3, czyli mamy 12 etapów.

3. Automatyczne zwycięstwo Niemcy - utrzymać część miasta Budapeszt - Budę - przynajmniej 3 heksy (zaopatrzenie jest w mieście ) i Gyor.
3.1 W przypadku utrzymania tylko jednego miasta mamy remis, 2 zajęte przez Rosjan w dowolnym momencie gry - ich zwycięstwo.
3.2 Posiłki przychodzą jak w uzupełnieniach, z tym że niemieckie umieszczamy w mieście Szekefeherwar bądź Gyor ( a jeśli te są zajęte, to z zachodniej krawędzi mapy), radzieckie jak w instrukcji. ( to jeszcze należy dopracować)

4 Ustawienie.
4.1 Obowiązuje ustawienie początkowe z pierwszego scenariusza.
4.2 III KPanc (3 i 6 DPanc ) i IVKPanc SS (3 i 5 DPanc SS i 503 bcc. SS) pojawiają się na początku 6 etapu.

5 Strefa kontroli.
5.1 Wejście każdej jednostki we wrogą SK kosztuje +2 PR (punkty ruchu), które są dodawane do PR wydawanych za teren, na którym jednostka się porusza.
5.2 Wyjście ze SK nie kosztuje dodatkowych PR.
5.3 Jednostka, która weszła w SK może kontynuować swój ruch do wyczerpania ruchliwości.
5.4 Pojedynczy oddział bądź stos cofający się przez wrogą SK po walce traci 1 poziom bojowy za każdy heks we wrogiej SK.
5.5 Przy pościgach nie obowiązuje wydawanie dodatkowych PR za kroczenie za wycofującym się wrogiem w jego SK.

6 Fazy gry:
- budowa fortyfikacji polowych
- losowanie SAMów z kubka
- sprawdzanie zaopatrzenia
6.1 Nie ma ruchu strategicznego w grze.

Zastanawiam się nad opcją podwójnego uderzenia przez stos, o ile znajdują się na nim minimum 2 jednostki pancerne, oddział taki po swojej fazie ataku mógłby powtórzyć tą czynność jeszcze raz, o ile z tabelki nie wynikło by, że musi się wycofać po pierwszej walce.
Kolejną opcją byłaby możliwość uzupełniania, ale nie odtwarzania jednostek o obniżonej sprawności bojowej, poprzez odpowiednią tabelkę i ilość takich punktów przyznawanych na koniec etapu po rozstrzygnięciu walk (myślę o dwóch na etap dla Osi i dwóch-trzech dla RKKA). Oddział mógłby być uzupełniony do pełnej siły bojowej na tyłach, tj, nie w SK wroga. Ale to na razie tylko pomysł.
Co wy na to panowie?
_________________
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!"

Once a Marine, always a Marine
  
[Profil] [PM] [E-mail]
   
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji