Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady formacji piechoty
Autor Wiadomość
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 21:12   Zasady formacji piechoty [Cytuj]

Szarże piechoty na jazdę: [m]
- piechota może szarżować na jednostki dragonów, semenów i 'udragonionej' piechoty (zgodnie z zasadami WECW),
- piechota może szarżować na oddzial jazdy:
- w terenie zabudowany,
- związany walką z taborem,
- związany walką z oddziałem broniącym fortyfikacji.
Jeżeli oddział piechoty w swojej fazie ruchu musi zakończyć ruch (ale nie marsz) szybciej i zatrzymać się z powodu stojącego na jego drodze rozproszonego (w trybie ucieczki) oddziału wrogiej jazdy to stosujemy zasadę:
'Cofać się!' - oddział jazdy musi zostać wycofany o tyle cali, by piechota dokończyła swój ruch, a uciekający oddział jazdy znajdował się przynajmniej 1" od niej.



Zasada regimentów Pike & Shot – modyfikacja zasad ze strony 56 podręcznika WECW. Mocno zmieniłem te zasady, ale wydaje mi się, że dzięki temu są 'bardziej grywalne' i wyjaśniają kilka nieścisłości z WECW.

1. Regiment tworzą: główny oddział pikinierów (tylko ten oddział może mieć Command Group) i dwa oddziały muszkieterów. Proporcja modeli nie może być mniejsza niż 1:1 na korzyść pikinierów (tzn. regiment nie może mieć więcej pikinierów niż muszkieterów). Najlepszy układ to 20 pikinierów i 2x10 muszkieterów (wczesny regiment) lub 16 pikinierów i 2x12 muszkieterów (późny regiment).
2. Poddodziały muszkieterskie regimentu są wystawiane do 2” od Pikinierów – jeżeli w jakimkolwiek momencie oddział muszkieterów będzie się znajdował powyżej 2” staje się odrębną jednostką (kwestie paniki, ucieczki, etc). Z chwilą powrotu w ‘zasięg’ jednostki głównej sytuacja wraca do normy.
3. Jeżeli złamana (Break) zostaje jednostka muszkieterska test Paniki rzucają za to TYLKO inne oddziały tego samego regimentu. W przypadku złamania (Break) oddziału pikinierów stosujemy normalną procedurę – test Paniki dla wszystkich oddziałów w 12”.
4. W przypadku gdy oddział pikinierów zostaje zaszarżowany, obydwa oddziały muszkieterów mogą wykonać ‘Stand-and-Shoot’ tak długo jak atakujący przeciwnik jest w ich 90- stopniowym polu widoczności. Normalne modyfikatory za ostrzał działają (np. -1 do szarżujących).
5. Zaszarżowana jednostka muszkieterska może wykonać ‘Stand-and Flee’ i po strzale zmienia pozycję z oddziałem pikinierów. Wykonujemy test Ld żeby przeprowadzić taki manewr -jeżeli jest udany, a Pikinierzy widzieli oddział szarżujący to stawiamy oddział pikinierski na miejscu muszkieterów. Oddział strzelców ustawiamy nastepnie w odległości do 2” od Pikinierów, w dowolnym szyku i w dowolnym kierunku.
Jeżeli test został oblany to Muszkieterowie muszą walczyć wręcz…
6. Tak długo jak jednostki muszkieterów sa w 2” od Pikinierów z FCG mogą korzystać z ich bonusa (Sztandar i Muzyk).
7. Kotrmarsz - tak długo jak oddział muszkieterski ma co najmniej jeden pełny szereg za pierwszym może po strzale ruszyć się o 1" do przodu lub tyłu. W przypadku gdy obydwa oddziały muszkieterskie dokonują kotrmarszu, można także o 1" poruszyć oddział pikinierski. Zasadę powyższą można zastosować tylko i wyłącznie jeżeli oddział nie ruszył się w fazie ruchu.
  
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 29 Wrzesień 2007, 22:24    [Cytuj]

Następne dwie formacje to Tercio - jedno typowo 'hiszpańskie', drugie nazywam 'Tercio Tilly'ego' (używane przez siły imperialne i Ligii Katolickiej do bitwy pod Breitenfeld).

Many thanks to Andrew for all His ideas and discussion about rules for Tercio!

I. ‘Tercio hiszpańsko-niemieckie’ [aka "Tercio imperialne/Tercio Tilly'ego (od Białej Góry do Breitenfeld)]
Opis historyczny - Tilly, zmodyfikował hiszpańskie pomysły i jego Tercio wyglądało następująco:
Centralny blok pikinierów, na skrzydłach dwa oddziały muszkieterów (głębokie maksymalnie na 20 szeregów), na froncie oddział arkebuzerów głęboki na 3-5 szeregów. Zrezygnował więc z typowych mangas i garrisons, co uczyniło moją robotę łatwiejszą
Historycznie wyglądało to tak(na rysunku arkebuzerzy są po bokach pikinierów):


Zasady Tercio:
1. Równo w szyku! - Tercio nie było zbyt szybkie czy manewrowe. Każdy manewr (obrót, zmiana szyku) wykonywany jest za całość punktów ruchu. Tercio może maszerować, ale tylko 6" (zamiast 8"). Strzelcy mogą jednak strzelić po takim marszu, z modyfikatorem -2 do strzału (i dodatkowe modyfikatory za zasięg, zasłony czy skirmish)
2. Piki i muszkiety :
- centralny oddział pikinierów jako grupa bazowa (z FCG),
- z przodu oddział arkebuzerów w formacji skirmish (nie może być większy niż oddział muszkieterów), wielkość w przedziale 6-16 modeli,
- na skrzydłach dwa oddziały muszkieterów, które muszą mieć przynajmniej dwa szeregi. Skrzydło może być szerokie w przedziale 3-5 modeli (nie więcej), nie może też mieć więcej szeregów niż bazowa jednostka pikinierów. Może strzelać na 180 stopni i do 1/2 modeli. Skrzydło musi znajdować się do 2" od bloku pikinierów, żeby móc korzystać ze swoich bonusów. W momencie gdy nawet jeden model 'skrzydła' nie znajduje się w tym zasięgu, muszkieterowie stają się samodzielną jednostką. Po powrocie w zasięg sytuacja wraca do normy. Zaszarżowane skrzydła mogą wykonać shoot-and-flee, uciekając przez blok pikinierów. Jeżeli ucieczka im się udała, to ustawiamy skrzydło po przeciwnej stronie bloku pikinierów (od kierunku szarży), a sama szarża może wpaść na pikinierów. Skrzydło po ucieczce musi być max. 2" od pikinierów, ustawione w taki szyk i ukierunkowanie jakie miało przed ucieczką.
- zakładany stosunek piechurów w danych formacjach - 1,5 lub 2 strzelców do 1 pikinierów (30:20 czy na przykład 40:20):
20 pikinierów, 2x12 muszkieterów, 8 arkebuzerów,
3. 'El prolongado/el gente - tak długo jak główny blok pikinierów Tercio ma szerszy front niż oddział przeciwnika (tak jazda jak i piechota) oraz przynajmniej dwa dodatkowe szeregi za pierwszym otrzymuje dodatkowy bonus +1 do wyniku walki,
- w przypadku walki od frontu z regimentem P&S Tercio otrzymuje dodatkowy bonus +1 jeżeli ma przynajmniej 5 modeli więcej w bloku pikinierów,
- zaszarżowane z tyłu/boku Tercio nie będzie tracić bonusa za ranki
4. Ruchoma twierdza - Tercio może cofać się (tylko z M3, bez opcji marszu) z frontem wciąz zwróconym do przeciwnika
- Kontrmarsz - tak długo jak oddział muszkieterski ma co najmniej jeden pełny szereg za pierwszym może po strzale ruszyć się o 1" do przodu lub tyłu. W przypadku gdy obydwa oddziały muszkieterskie dokonują kotrmarszu, można także o 1" poruszyć oddział pikinierski. Zasadę powyższą można zastosować tylko i wyłącznie jeżeli oddział nie ruszył się w fazie ruchu.
- oddział pikinierów może szarżować przez skirmish arkebuzerów - po udanej szarzy ustawiamy arkebuzerów 1" od pikinierów
- panikę za złamany (Break) oddział muszkieterów zdają tylko pozostałe jednostki Tercio. W przypadku złamania oddziału pikinierów testują też inne oddziały, tak jak w pełnych zasadach WAB,



II. Tercio Hiszpańskie


UWAGA - Jako że w XVII wieku (zwłaszcza od lat 30-tych) taki szyk Tercio praktycznie nie był już używany, jako anachroniczny, pozostaje w gestii graczy czy będą go używać. Wszystkie listy armijne które zawierają Tercio zostały zmienione tak, by Tercio Hiszpańskie stało się opcją, a nie podstawą.

Tu pomysł wygląda następująco:
- centralny blok pikinierów - od 20 do 36 modeli, z darmowym FCG,
- w każdym roku tego 'bloku' tzw. mangas - oddział muszkieterów - od 8 do 16 muszkieterów każdy (wszystkie mangas muszą mieć identyczną wielkość),
- Tercio może (ale nie musi!) mieć także oddział arkebuzerów w szyku skirmish (przedział wielkości jednostki: 6-10 modeli), ustawiony na początku fazy rozstawienia na froncie bloku pikinierów,
- 'El prolongado/el gente - tak długo jak główny blok pikinierów Tercio ma szerszy front niż oddział przeciwnika (tak jazda jak i piechota) oraz przynajmniej dwa dodatkowe szeregi za pierwszym otrzymuje dodatkowy bonus +1 do wyniku walki,
- w przypadku walki od frontu z regimentem P&S Tercio otrzymuje dodatkowy bonus +1 jeżeli ma przynajmniej 5 modeli więcej w bloku pikinierów,
- zaszarżowane z tyłu/boku Tercio nie będzie tracić bonusa za ranki
- Ruchoma twierdza - Tercio może cofać się (tylko z M3, bez opcji marszu) z frontem wciąz zwróconym do przeciwnika
- Kontrmarsz - tak długo jak oddział muszkieterski
- Mangas - ustawione zawsze przynajmniej w dwóch szeregach, mogą strzelać na 360 stopni połową modeli (zaokrąglając w dół). Zaszarżowane mogą wykonać shoot-and-flee, uciekając przez blok pikinierów. Jeżeli ucieczka im się udała, to ustawiamy mangas po przeciwnej stronie bloku pikinierów (od kierunku szarży), a sama szarża może wpaść na pikinierów. Mangas po ucieczce musi być max. 2" od pikinierów, ustawione w taki szyk i ukierunkowanie jakie miało przed ucieczką.
- Równo w szyku! - Tercio nie było zbyt szybkie czy manewrowe. Każdy manewr (obrót, zmiana szyku) wykonywany jest za całość punktów ruchu. Tercio może maszerować, ale tylko 6" (zamiast 8"). Strzelcy mogą jednak strzelić po takim marszu, z modyfikatorem -2 do strzału (i dodatkowe modyfikatory za zasięg, zasłony czy skirmish)
- mangas może ostrzeliwywać tylko jeden oddział na turę (nie można rozdzielić ostrzału z danego mangas na dwie lub więcej jednostek). Każde mangas może prowadzić ogień indywidualnie, tj. do różnych celów,
- jeżeli jedno z mangas lub blok pikinierów jest celem szarży, to oddział szarżujący może zostać ostrzelany przez max. dwa mangas (wliczając to będące celem ataku, chyba że nie może ono strzelić). Normalne bonusy ostrzału obowiązują,
- panikę za złamany (Break) Mangas zdają tylko pozostałe jednostki Tercio. W przypadku złamania oddziału pikinierów testują też inne oddziały, tak jak w pełnych zasadach WAB,

Przykład 'rozkładu' ostrzału z Mangas (przepraszam za kazionny rysunek :) ):


W fazie strzału Mangas mogą otworzyć ogień:
M1 - do jednostki I, II lub III,
M2 - do jednostki I lub II,
M3 - do jednostki I lub III,
M4 - do jednostki II lub III

Przykładowe szarże:
- szarża I na M1- wesprzeć ogniem może M2 lub M3, M1 ucieka po strzale (jeżeli może strzelić oczywiście) prze blok pikinierów i zostaje ustawione po lewej stronie lub nad M4 (ucieczka po przekątnej po linii szarży) -
szarża II na M4 - ogniem wspiera M2 - M4 ucieka w linii prostej i ustawione jest nad M3.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
  
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 24 Październik 2007, 17:31    [Cytuj]

Obydwa Tercio mają dodane trochę nowych zasad - głównie dotyczących testów paniki w ramach danego Tercio.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 2 Listopad 2007, 22:54    [Cytuj]

Tercio mają (mam nadzieje już ostatecznie) poprawione zasady.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 9 Listopad 2007, 23:42    [Cytuj]

W pierwszym poście dodałem ogólne zasady szarży piechoty na jednostki jazdy.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
slowik

Posty: 1127
Wysłany: 10 Listopad 2007, 00:31    [Cytuj]

Cytat:
- jeżeli jedno z mangas lub blok pikinierów jest celem szarży, to oddział szarżujący może zostać ostrzelany przez max. dwa mangas (wliczając to będące celem ataku, chyba że nie może ono strzelić). Normalne bonusy ostrzału obowiązują,

Dlaczego? :)
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 10 Listopad 2007, 00:36    [Cytuj]

Chodzi Ci o to że za mało? Problem z Tercio był taki, że nie wykorzystywały one pełnej siły ognia Mangas - np. tylne Mangas mogły przez całą bitwę nie oddać strzału. W jakiś sposób próbuję to oddać w zasadach, poza tym i tak rzadkim przypadkiem będzie sytuacja, gdy więcej niż dwa Mangas będą w stanie strzelić do jednego celu.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
slowik

Posty: 1127
Wysłany: 10 Listopad 2007, 00:40    [Cytuj]

Aha, no to teraz wszystko jasne :)
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 10 Listopad 2007, 00:45    [Cytuj]

Wiesz Slowiku, staram się znaleźć 'złoty środek' pomiędzy mechaniką gry a maksymalnym uhistorycznieniem (co nie zawsze jest łatwe). Miło mi jednak, gdy Forumowicze nie-figurkowi :wink: także zaglądają do moich tematów.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 23:03    [Cytuj]

Dodane:
- zmienione zasady szarży piechoty na oddziały jazdy,
- nowe opcje w zasadach Tercio:
a) 'Ruchoma twierdza' (w obydwu),
b) arkebuzerzy w szyku skirmish (Tercio hiszpańskie)
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 14 Kwiecień 2008, 19:53    [Cytuj]

Poważne zmiana w kwestii wystawiania Tercio:
- Tercio Tilly'ego zmieniło nazwę na 'Tercio hiszpańsko-niemieckie' i stało się podstawowym,
- Tercio Hiszpańskie - Jako że w XVII wieku (zwłaszcza od lat 30-tych) taki szyk Tercio praktycznie nie był już używany, jako anachroniczny, pozostaje w gestii graczy czy będą go używać. Wszystkie listy armijne które zawierają Tercio zostały zmienione tak, by Tercio Hiszpańskie stało się opcją, a nie podstawą.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 19:41    [Cytuj]

Po ostatniej bitwie testowej którą graliśmy z Andrew pojawiło się kilka kwestii nad którymi chciałbym sie zastanowić.
Dotyczą regimentu P&S i Tercio H-N (Tercio hiszpańskie z racji posiadania 'mangas' raczej broni się w przepisach samo...):
Co zrobić w przypadku gdy jeden z 'rękawów' strzeleckich oddziału zostaje zaszarżowany z tyłu lub boku? Wykonuje deklarację 'flee' i stara sie zwiać obok reszty regimentu/Tercio, ale co ma wtedy robić reszta oddziału? Andrew sugeruje żeby traktować wszystkie sub-jednostki jako jedną czyli gdy jedna ucieka to wieje cały oddział. Według mnie z kolei to trochę zbyt 'mocna' zasada, gdyż muszkieterowie będą uciekać praktycznie od każdego szarżującego ich oddziału, którego normalnie np. pikinierzy wogóle by się nie obawiali. Co można z tym fantem zrobić :) "
a) wszystkie sub-jednostki traktujemy zbiorczo i cały regiment musi uciekać,
b) test Paniki (?) dla sub-jednostek,
c) dodatkowe reakcje sub-jednostek (np. pikinierzy próbują stawić czoło przeciwnikowi atakującemu z tyłu/boku, udaje im się to gdy zdadzą test Ld)
d) inne? (brak pomysłu)

Andrew - I was referering to situation that we had with fleeing 'sleeve' charged by Your Pancerni on flank. Question in that attack from flank/back of course is - what should do rest of Tercio/P&S regiment (except Spanish Tercio because it is much easier to do with 'mangas')? Option of action for consideration are as follow:
a) we treat all sub-units as one unit (as You suggested) and whole unit need to declare flee (which, as probably You know, it's not option I would support :mrgreen: )
b) Panic (?) tests for all sub-units,
c) additional reaction from sub-units (like Pikemen trying to engage enemy, for example by changing formation after passing Ld test)
d) others ? (any ideas?)
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
andekmcc
petty officer


Wiek: 43
Posty: 134
Skąd: Dumbarton / Rzeszow
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 22:09    [Cytuj]

Some interesting ideas all of which are reasonable

1st option is how the WECW rules are interpreted at the moment on the WECW group with confirmation from the author. I think its reasonable, these shouldn't be considered as 3 units, they are one unit in 3 different parts the shot get the advantage of the larger unit size and benefits of officer, banner and musician and the protection of the pike in most circumstances (players should manoeuvre these unit to avoid flank attacks if possible). The unit didnt have to flee it could have stood and taken the charge. The other problem i have with not treating the unit as a single entity is that it will slow the game down dramatically as it becomes much more difficult to break P&S units. If we decide that tercios should be able to deploy pikes to the flank or allow shot sleeves to move out of the way to allow the pike to take the charge thats fair enough, however they can still be considered one unit to do that. Certainly it probably would be harder to deploy to the flank so perhaps passing a leadership test is reasonable (option 3). Option 2 panic (probably with -ve modifiers) would be a minimum for me i think.

Kilka interesujacych pomyslow – wszystkie sa rozsądne.
1sza opcja – jak zasady WECW sa teraz interpretowane na forum WECW z potwierdzeniem autora.
Mysle ze to ma sens, oddzialy nie powinny byc traktowane jako 3 oddzialy, sa jednym oddzialem w 3 roznych czesciach, muszkieterzy maja przewage wiekszrgo rozmiaru oddzialu i zalete posiadania oficera, choragwi i muzyka oraz ochrone pikiniera w wiekszosci sytuacji (gracze powinni tak manewrowac tymi jednostkami aby uniemozliwisc atak z flanku jesli to mozliwe). Oddzial nie musial uciekac , mogl zostac i odpierac atak. Kolejny problem ktory sie pojawia w zwiazku z nie traktowaniem oddzialu jak jednosc to fakt ze ogromnie zwalnia to tempo gry – poniewaz jest trudniej przelamac/ rozproszyc jednostki P&S. Jesli zdecydujemy ze tercios powinny uzyc pikinierow na flankach lub pozwolimy aby rekawy muszketerow usunely sie aby umozliwic pikinierom odeparcie ataku –to wtedy w porzadku, jednakze robiąc to ,moga byc oni nadal uwazani za jeden oddzial. Napewno byloby trudniej przesunac pikinierow na bok wiec moze zdanie testu na przywodce / lidera ma sens (opcja 3) Opcja 2 –panika (prawdoodobnie z modifikacja) bylaby dla mnie minimum.
_________________
He who controls the sea, controls everything. (Ten kto rzadzi morzem, rzadzi wszystkim) -
Themistocles 500BC
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 20:18    [Cytuj]

Although all ideas seems sensible we need to find 'golden rule' to be used during playing :) I'm not big enthusiast of Panic test for whole unit, I would rather think about something like that:
Other sub-units need to pass Ld test (each individually). When test is passed everything is ok :) when failed roll d6 and check:
1-3 sub-unit is fleeing (from charging enemy)
4-6 for end of that turn sub-unit had -1 do Ld
Tercio (or at lest its Pike block) could have re-roll of that roll.
How does it sound?


Jako że nie bardzo przepadam za za ideą Paniki na całym oddziale moja propozycja jest następujaca:
Każda sub-jednostka musi rzucić test Ld. Jeżeli go obleje rzucamy k6 i sprawdzamy:
1-3 sub-jednostka ucieka (od szarżującego przeciwnika)
4-6 sub-jednostka ma -1 do Ld do końca tury
Tercio (a przynajmniej Pikinierzy) mogliby przerzucić kość na tej tabeli.
I jak to teraz wygląda?
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
andekmcc
petty officer


Wiek: 43
Posty: 134
Skąd: Dumbarton / Rzeszow
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 10:04    [Cytuj]

I think that sounds ok, if thats the way you want to play it, im happy to give it a go. ;)

I think my major concern with sub units operating independantly is that it will slow down the battle too much potentially leading to small pockets of shot and pike dotted all over the place making it very difficult for any side to have a decisive victory. Imagine a battle with say 2500-3000 pts armies, there could potentially be up to 4 tercios thats up to 12 sub units running around if these unit start to break up, leading to the enemy having to deal with each in detail, which in 6 turns will be almost impossible. Thats my main reason for prefering to treat the unit as one it allows for a 'quick decision' in combat. Perhaps my concerns are unjustified i guess we need to try it and see, though it wont really manifest itself as an issue until we play larger battles with several P&S units i think.
_________________
He who controls the sea, controls everything. (Ten kto rzadzi morzem, rzadzi wszystkim) -
Themistocles 500BC
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji