Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blitzkreig Checked (HFD Games)
Autor Wiadomość
zygfryd

Wiek: 39
Posty: 174
Skąd: Motkowice
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 18:41   Blitzkreig Checked (HFD Games) [Cytuj]

Battle at Gembloux, May 14-15 1940. Chyba pierwsza gra z serii Blitzkrieg in the West. Jeden żeton to batalion lub pułk artylerii. Ogólny pomysł standardowy: dwie wartości dla ataku i obrony, punkty ruchu, strefy kontroli, stosunek sił. Różnica w sposobie wojowania obu armi oddana jest za pomocą kolejności faz. Niemiec może zbombardować lotnictwem lub artylerią. Gdy zna wyniki (może być dezorganizacja), może zaplanować ruchy swoich wojsk i ataki. Francuz najpierw się rusza, później bombarduje i w końcu walczy. Siłą rzeczy ma utrudnione planowanie i mniej przewidywalne wyniki walki - atakując zdezorganizowanego przeciwnika jest przesunięcie w tabeli walki o jeden w prawo. Po walce jest faza rozszerzenia powodzenia. Mogą poruszać się oddziały zmotoryzowane, wykorzystując połowę punktów ruchu i nie mogą wejść w strefę kontroli przeciwnika.
Gra składa się z 20 etapów, każdy dzień ma ich 10. Niemiec jest w lepszej sytuacji, bo ma od początku skoncentrowane dwie dywizje pancerne (3 i 4). Francuzi mają dwa oddzielne skupiska obronne, które muszą wytrzymać do nadejścia posiłków. Niemiec może opóźniać je wykorzystując lotnictwo - poszczególne pułki z 2 i 3 DLM wchodzą, gdy wyrzuci się 1-3. Jednak za każde lotnictwo niemieckie, które wykonuje interdiction dodaje się 1. Maksymalnie mogą tę misję wykonywac dwa żetony (Niemiec ma ich 6 w dyspozycji), więc posiłki wchodzą na 1. Automatycznie wchodzą w ostatnim etapie danego dnia. Jak Niemiec będzie miał szczęście, to może stoczyć dwie bitwy: najpierw 2 DINA i 1 DIM (są na planszy od początku), a później z dywizjami pancernymi. Z drugiej strony, jesli posiłki Francuskie szybko wejdą do gry, to Niemcy mają trudne zadanie.
Ostatnio modny temat strat jest rozwiązany w ten sposób, że każdy oddział ma tylko jeden poziom sprawności bojowej. Etap 11, to noc. Oddziały na planszy mają ograniczone możliwości ruchu i walki. Za jednostki wyeliminowane rzuca się kostką. 1-3 oznacza, że oddział wraca do gry z żetonem pomocniczym "refit" - o 1 ma mniejsze siłę w ataku i obronie. Jeśli wcześniej był już przykryty tym żetonem, to już nie może wrócić. Zwycięża ta strona, która ma więcej punktów zwycięstwa. Są one przyznawane za zadanie strat przeciwnikowi i opanowanie miast i miasteczek. Ponadto Niemiec może dostać 5 PZ, jeśli utrzyma określony korytarz.
Moim zdaniem solidna gra, na ciekawy temat. W sam raz na jedno popołudnie. Przestrzegam estetów. Plansza i żetony są bardzo proste - poziom gier DTP.
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji