Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hannibal Barkas
Autor Wiadomość
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lipiec 2007, 18:07   Hannibal Barkas [Cytuj]

Użytkownicy goszczący na forum strategie wiedzą zapewne o co chodzi. Przybliżę jednak projekt tej gry (tak projekt :!: )
Jest to gra zupelnie polska, której głównym motorem są karty. Pozwalają gromadzić złoto (a jakże ekonomia też jest), zdobywać punkty inicjatywy (konieczne do grania - bez nich nie można aktywować wojsk), wywierać presję na przeciwnika wydarzeniami bądż efektami (taka różnica, że zdarzenia zagrywamy we włąsnej turze akcji a efekty w akcjach przeciwników, bądź w czasie bitwy itp.). Kart jest bardzo dużo, po kilkadziesiąt na każde istotne państwo konfliktu.
Plansza została podzielona na regiony, w każdym jedt co najmniej jedno miasto, mające walsny system obrony i fortyfikacji oraz dochód daje. Gra pozwala pustoszyć obszary nepla. System bitewny jest prosty, krwawy (odczucie po testach było takie, że czynnik losowy zbyt mocno determinuje rezultat bitwy).
Jest polityka - są 4 kraje, które mogą się sprzymierzyć z jedną ze stron :)
Gra jest szybka a przepisy proste. Jeśli zgodnie z zapowiedzią autora cena będzie oscylować w granicach 120 - 150 złotych, warto będzie zainwestować w tę pozycję :)
 
 
Zouave
Sergent-chef
1-re Regiment de Zouave


Wiek: 44
Posty: 21113
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 18:10    [Cytuj]

Kto tą grę ma wydać?
_________________
„Podeszliśmy pod jedno z bardzo pięknych miast. Położone jest ono nad stromym brzegiem szerokiej rzeki. Ludzie tam, Aniu, ja wierzę, są dobrzy. Czegoż oni nie wycierpieli w tej niewoli. Faszyści tak łatwo stąd nie odejdą. A tak by się chciało, żeby piękne miasto nie było obiektem działań. W ogóle chciałoby się, żeby Ziemia nasza była nie w ogniu, lecz w kwiatach...”

o Sandomierzu
płk Wasyl Skopenko, dowódca 1180 Pułku Strzelców 350 Dywizji Strzelców, Ukrainiec, żołnierz Armii Czerwonej
[Profil] [PM]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lipiec 2007, 18:18    [Cytuj]

Z tego co mi wiadomo Wargamer, aczkolwiek nie wiem czy to pewne na 100%
Gra naprawdę jest arcyciekawa :) Każdy scenariusz można zagrać na kilka sposobów, tj. tak określono warunki zwycięstwa.
Liczba graczy od dwóch do 5.
 
 
Piotr
Grossadmiral
S.M.S. Graudenz


Wiek: 47
Posty: 6684
Skąd: Grudziądz/Płock
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 19:43    [Cytuj]

Kiedy można się spodziewać wydania gry?
_________________
"Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać. Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała." - Jan Oborniak "Krzyk Ciszy"
[Profil] [PM]
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lipiec 2007, 19:49    [Cytuj]

Z wypowiedzi autora wynikało że jesienią tego roku.

[ Dodano: 12 Lipiec 2007, 18:44 ]
W dniu wczorajszym kolejne testy były. System generalnie sie sprawdza. Nieznacznie jedynie trzeba wzmocnić Rzym, bo po kilku klęskach nie widać jego mozliwości mobilizacyjnych :)

[ Dodano: 19 Lipiec 2007, 12:44 ]
Piotr napisał/a:
Kiedy można się spodziewać wydania gry?



Uzyskałem kilka nowych informacji - będzie preorder z atrakcyjną ceną.
Jak nie będzie obsuwy to gra będzie dostępna w pierwszej lub drugiej dekadzie października już w sprzedaży.
 
 
Grohmann


Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 11:39    [Cytuj]

Zapowiada się bardzo atrakcyjna gra. Mam nadzieję, że Wargamer nie wycofa się w ostatniej chwili.
_________________
Get the graal or die tryin.
[Profil] [PM] [E-mail]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lipiec 2007, 14:07    [Cytuj]

Mialem przyjemność być playtesterem - było kilka rozgrywek. Gra ma trzy konieczne cechy by być grą roku: jest szybka, emocjonująca a przepisy są proste w percepcji. Jest na tyle ciekawa, że myślę iż nawet eurogracze mogliby w nią powojować.
 
 
ragozd
Kontestator


Posty: 245
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 14:43    [Cytuj]

nawet eurogracze do docelowy target odbiorcow :) i autorzy kilkunastu uproszczen :)
Wargamer sie nie wycofa na pewno. Co prawda dawno juz nie gralem w hannibala, ale już rok temu gra była niezła :)
_________________
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne", czyli: żeby życie miało smaczek, raz planszówka, raz bitewniaczek :)
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lipiec 2007, 15:02    [Cytuj]

Gra na pewno jest strategiczną :) Po ostatnich testach troche się zmieniło - bardziej historyczny jest rzymski system militarno-polityczny.

[ Dodano: 4 Sierpień 2007, 10:02 ]
po testach przeprowadzonych w Płocku stwierdzam, że gra ma 3 najistotniejsze cechy by być hitem. Przepisy są proste i można je opanować po dwukrotnym przeczytaniu bez problemów, rozgrywka jest bardzo dynamiczna a interakcje między graczami są znaczne, zaś sama gra jest szybka - rostrzygnięcie można uzyskać w kilka godzin. Karty są bardzo ciekawe i naprawdę dają sporo funu (szczególnie karta Choroby - mam jednak wrażenie że jest ich trochę za dużo). Na każdej karcie znajdują się dwa oddzielne zdarzenia (nazwałem je tak z braku właściwego określenia). Mianowicie zdarzenia sensu stricto i efekty. Róznica miedzy nimi jest taka, że wydarzenie można zagrać w swojej aktywacji i tylko jedno, zaś efekt w swojej, cudzej i może być ich kilka. Efekty są generalnie bitewne ale też jest parę "kasiastych", do oblężeń i ulubiony na uśmiercenie wrogiego wodza. Generalnie zdarzenia są ciekawe, ściśle oddając ducha epoki i nawiązując do historii (nie są jednak historyczne!! To nie ta skala ).
W rozgrywanych scenariuszach balans jest zachwiany na korzyść Kartaginy jeśli gra się tylko we dwóch. Robert miał rozważyć drobne zmniamy Po prostu Hannibal miał za duzo kasy i punktów inicjatywy (jedno i drugie bardzo ważne, gdyż wszelkie akcje polityczne, wymagają jednego i drugiego, rekrutacja i utrzymanie jednostek to kasa - której ciągle brak, a aktywacja jednostek to punkty inicjatywy). Troszkę ubogi był system polityczno - militarny Rzymu (Robert wyjaśnił, że takie rozwiązanie uwarunkowane było chęcią uproszczenia, przekonałem go jednak, że "polepszenie" tego systemu nie wpłynie negatywnie na mechanikę - przepisy te znajdą się w instrukcji podajże jako rozwiązania opcjonalne).
Co do losowości gry, rzeczywiście w moich rozgrywkach ze Stalinem element losowy odegrał niezwykle istotną rolę (no bo jak nazwać rzuty, gdzie na 20% szansę na trafienie było 75% trafień? - sam doświadczyłem takiej losowości w rozgrywce z bratem) Jednak to jest wyjątek a nie reguła.
W trakcie rozgrywek, doszliśmy do wniosku że troszkę niedoszacowany jest Rzym (zarówno pod względem ekonomicznym jak i militarnym) Robert uwzględnił te postulaty znacznie modyfikując karty dla Rzymu, dające mu posiłki. Niestety nie wiem jak ostatecznie będzie wyglądać tak zmieniona gra.
Kart jest bardzo dużo. Dzięki temu każda rozgrywka jest ciekawa i niepowtarzalna
Aha, bym zapomiał - w grze trzeba być konsekwentnym Nawet mały błąd może skutkować przegraną

[ Dodano: 9 Sierpień 2007, 22:55 ]
Panowie - na stronach strategii autor wrzucił garść informacji - gra ma kosztować ok 139 zł, w preorderze 20% taniej. planowana premiera 1 października tego roku!!

[ Dodano: 29 Sierpień 2007, 16:27 ]
Panowie, autor zalożył nowe wydawnictwo. Grafiki i preorder pod tym adresem:

http://www.gryleonardo.pl/
 
 
RyTo
Kybernetes


Posty: 704
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 11:50    [Cytuj]

Jako hellenofil (albo filhellen) poczuwam się do zadania pytania. Jeśli Syrakuzy są stroną "grywalną", jakie ta strona ma warunki zwycięstwa? Na tyle, na ile znam historię drugiej wojny punickiej Syrakuzy nie miały szans wystąpić w polu przeciwko Kartaginie albo Rzymowi.

Pytanie zostało zadane przy całej świadomości, że gra nie ma być ultrarealistyczną symulacją konfliktu :) .
[Profil] [PM] [E-mail]
   
 
profes79
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 11:55    [Cytuj]

Ja mam nadzieje zze "grywalny" egzemplarz pojawi sie w NIepolomicach? To dopiero bylaby promocja:)
 
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 12:03    [Cytuj]

Rysiu, musi zdobyć odpowiednią ilosć punktów zwycięstwa, albo stolice imperiów. Punkty zwycięstwa dostaje się za wyeliminowanie w bitwie jednostek (jeśli się bitwę wygrało), za zdobycie miast, zabicie wodzów, akcje polityczne, zagranie karty.

[ Dodano: 2 Wrzesień 2007, 13:04 ]
profes79 napisał/a:
Ja mam nadzieje zze "grywalny" egzemplarz pojawi sie w NIepolomicach? To dopiero bylaby promocja:)


a kiedy to będzie? :)
 
 
Zeka
Korvettenleutnant
SMS Sava

Posty: 637
Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 12:09    [Cytuj]

Jakoś we wrześniu. Niestety nie pamiętam dokładnej daty.
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Panzer
Oberfähnrich zur See
Schlachtschiff Gneisenau

Wiek: 37
Posty: 365
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 12:12    [Cytuj]

28-30 września. W sumie jestem bardzo zainteresowany grą jak i możliwością jej rozegrania, jeszcze przed zakupem, własnie na konwencie w Niepołomicach :smile: .
[Profil] [PM] [E-mail]
   
 
Archanioł
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrzesień 2007, 12:17    [Cytuj]

Hmmm jak 28 - 30 to muszę przemyśleć, ale jak pojadę do Niepołomic to nie pojade do Lublina, a jestem coś winien Gladkiemu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji