Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dien Bien Phu. The final gamble (Legion Wargames)
Autor Wiadomość
Kpt. Bomba
Premier-maître


Wiek: 39
Posty: 694
Skąd: Warszawa/Jabłonna/Legionowo
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 14:35    [Cytuj]

Po drugiej próbie niestety podtrzymuję wrażenia opisane w poprzednim poście.
Gra to żmudne rozstrzyganie sekwencji walki. Jest długo, żmudnie a przez to po kilku turach gra robi się nuda. Jeśli jakaś mechanika powtarzana jest w grze wielokrotnie to powinna być ona jednak krótka i maksymalnie uproszczona. A jeśli nie jest krótka to niech chociaż będzie intuicyjna.
Tutaj mamy do czynienia z procesem bardzo mało intuicyjnym i długim.
Jest kilka fajnych patentów (jak chociażby wspomniane sprawdzanie morale i zaopatrzenie wojsk) ale giną one w nudnawych sekwencjach rozstrzygania szturmów. Mnie to po prostu zmęczyło i zwyczajnie odpuściłem temat dograwczy jeszcze kilka tur.
Nie widzę też w grze miejsca na finezje strategiczną. Geograficzne rozmieszczenie pozycji umocnionych wymaga od gracza kierującego "czerwonymi" ściśle określonych działań i zdobywania fortyfikacji w określonej kolejności. Zdobywamy więc żmudnie pozycje francuskie w tej samej lub podobnej kolejności i tak to się turla: od jednego punku umocnionego do drugiego. To oczywiście jest historyczne i zgodne z prawidłami sztuki ale na grywalność się to niestety nie przekłada.

Do plusów na pewno należy zaliczyć niesamowitą zgodność z realiami historycznymi oraz staranność przy tworzeniu gry widoczną choćby w OdB czy graficznym odwzorowaniu terenu na mapie. Komponenty są naprawdę świetne.
Szkoda tylko, że gdzieś tak przy 3-4 turze zasypia się nad planszą w wyniku przedawkowania marazmu i monotonii.

Szkoda, bo po autorze gry Tonkin i Ici, c'est la France spodziewałem się solidnego tytułu.

Jeśli Toulon okaże się takim samym "strzałem w dziesiątkę" to będą to już dwie słabe gry z Legion Wargames w które zainwestowałem. Chyba przestanę pre-orderować bo to coraz większe ryzyko...
_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Zouave
Sergent-chef
1-re Regiment de Zouave


Wiek: 44
Posty: 21133
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 14:41    [Cytuj]

Mógłbyś opisać mechanizm rozstrzygania starć?
Ciekaw jestem z czego owa dłużyzna i nuda wynika.
_________________
„Podeszliśmy pod jedno z bardzo pięknych miast. Położone jest ono nad stromym brzegiem szerokiej rzeki. Ludzie tam, Aniu, ja wierzę, są dobrzy. Czegoż oni nie wycierpieli w tej niewoli. Faszyści tak łatwo stąd nie odejdą. A tak by się chciało, żeby piękne miasto nie było obiektem działań. W ogóle chciałoby się, żeby Ziemia nasza była nie w ogniu, lecz w kwiatach...”

o Sandomierzu
płk Wasyl Skopenko, dowódca 1180 Pułku Strzelców 350 Dywizji Strzelców, Ukrainiec, żołnierz Armii Czerwonej
[Profil] [PM]
   
 
Kpt. Bomba
Premier-maître


Wiek: 39
Posty: 694
Skąd: Warszawa/Jabłonna/Legionowo
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 14:59    [Cytuj]

Procedura walki czerwonych (VM)

1. Rozstrzyga się ostrzał artylerii VM.
2. Wykonuje się Commando Raid
3. Wykonuje się tactical movment. Każdy oddział może ruszyć się o 5 MP.
4. Deklaracja szturmów
5. Artyleria francuska wykonuje Support Barrage
6. Francuzi robią Reaction Move
7. Francuzi robią Defensive Fire
8. Następuje rozstrzygnięcie szturmu właściwego.

Procedura walki Francuzów różni się w detalach.

I tak w kółko...
_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Zouave
Sergent-chef
1-re Regiment de Zouave


Wiek: 44
Posty: 21133
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 15:01    [Cytuj]

Powiem Ci, że dość podobnie to wygląda w przypadku "Strafexpedition" czyli gry taktycznej o 1916.

Tylko że faktycznie jak rozstrzygać każdym szturm w ten sposób, to się to robi przydługawe.
_________________
„Podeszliśmy pod jedno z bardzo pięknych miast. Położone jest ono nad stromym brzegiem szerokiej rzeki. Ludzie tam, Aniu, ja wierzę, są dobrzy. Czegoż oni nie wycierpieli w tej niewoli. Faszyści tak łatwo stąd nie odejdą. A tak by się chciało, żeby piękne miasto nie było obiektem działań. W ogóle chciałoby się, żeby Ziemia nasza była nie w ogniu, lecz w kwiatach...”

o Sandomierzu
płk Wasyl Skopenko, dowódca 1180 Pułku Strzelców 350 Dywizji Strzelców, Ukrainiec, żołnierz Armii Czerwonej
[Profil] [PM]
   
 
Kpt. Bomba
Premier-maître


Wiek: 39
Posty: 694
Skąd: Warszawa/Jabłonna/Legionowo
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 13:15    [Cytuj]

tak, wiem. Grałem w Strafexpedition.
Tam jest jednak dużo prostsze i szybsze rozgrywanie poszczególnych kroków. No i poza tym jak się dokona przełamania frontu to robi się ciekawie i jest trochę manewrowania i trochę decyzji do podjęcia.
W DBP poszczególne kroki są dodatkowo nudnawe i mało intuicyjne i zajmują dużo więcej czasu niż w Strafexpedition.
_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Zouave
Sergent-chef
1-re Regiment de Zouave


Wiek: 44
Posty: 21133
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 13:43    [Cytuj]

No i przede wszystkim gra dotyczy obrony obozu warownego, więc ani Wietnamczyk nigdzie nie pójdzie ani Francuzik nigdzie nie ucieknie.
_________________
„Podeszliśmy pod jedno z bardzo pięknych miast. Położone jest ono nad stromym brzegiem szerokiej rzeki. Ludzie tam, Aniu, ja wierzę, są dobrzy. Czegoż oni nie wycierpieli w tej niewoli. Faszyści tak łatwo stąd nie odejdą. A tak by się chciało, żeby piękne miasto nie było obiektem działań. W ogóle chciałoby się, żeby Ziemia nasza była nie w ogniu, lecz w kwiatach...”

o Sandomierzu
płk Wasyl Skopenko, dowódca 1180 Pułku Strzelców 350 Dywizji Strzelców, Ukrainiec, żołnierz Armii Czerwonej
[Profil] [PM]
   
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji