Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Armia duńska w 'wojnie kalmarskiej' (1611-1613)
Autor Wiadomość
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 8 Marzec 2010, 02:00   Armia duńska w 'wojnie kalmarskiej' (1611-1613) [Cytuj]

[wstępna wersja]
Mniej znany konflikt duńsko-szwedzki, podczas którego pierwsze ostrogi zdobywał młody Gustaw II Adolf. Niskie natężenie walk, głównie działania oblężnicze i 'mała wojna'. Armia duńska tej doby oparta przede wszystkim o najemników niemieckich, Duńczycy głównie służyli w kawalerii.

I. Bohaterowie - do 25 % W.P. armii

Generał – M6 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld 9 – 95 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – pistolety +3 pkt, ciężka zbroja + 3 pkt, może zsiąść z konia za – 5 pkt i być wystawionym w oddziale piechoty
Trotter,
Przed bitwą gracz rzuca k6 na tabelę Generała:
1-2 - Zachowawczy - pierwszy rozstawia swą jednostkę, nigdy nie zaczyna bitwy, ale jego Ld9 ma +k6" zasięgu,
3-5 - Typowy - żadnych bonusów,
6 - Agresywny – decyduje kto pierwszy się rozstawia LUB kto zaczyna bitwę.

Pułkownik
Doświadczony – M6 WS5 BS4 S4 T3 W2 I4 A3 Ld 8 - 80 pkt
Niedoświadczony - M6 WS4 BS4 S4 T3 W2 I4 A2 Ld 7 - 70 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – pistolety +3 pkt, ciężka zbroja + 3 pkt, mogą zsiąść z konia za – 5 pkt i być wystawionym w oddziale piechoty
Trotter

Chorąży – M6 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld7 – 75 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – ciężka zbroja + 3 pkt, pistolety +3 pkt, za -5 pkt może walczyć jako piechur,
Zasady specjalne:
Sztandar Armijny – zgodnie z zasadami
Trotter

II. Kawaleria - do 25 % WP armii:

Kawaleria duńska składała się z oddziałów krajowych (zaciąganych za pieniądze szlachty) i oddziałów najemnych. Dla uproszczenia zasad wszystkie poniższe profile są obydwu typów kawalerii, poza specjalną zasadą dla oddziałów krajowych:
‘Reforma pospolitego ruszenia’ – oddziały kawalerii krajowej nie mają opcji ‘Weterana’


Kirasjerzy - M6 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 17 pkt za model
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna, pistolety
Opcje: Zbroja kirasjerska za + 3pkt (daje save 4+), koncerz za +2 pkt., “Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Trotters

Arkebuzerzy - M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 - 15 pkt za model
Ekwipunek: Broń ręczna, arkebuz, pistolety,
Opcje: Lekka zbroja +1 pkt, ", “Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Lekka jazda, za +1 punkt mogą walczyć tylko w szyku zwartym
Trotters

Rajtarzy (tłumaczenie duńskiej nazwy to faktycznie ‘lekka jazda’) - M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 - 14 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, para pistoletów, lekka zbroja
Opcje: lekka zbroja + 1 pkt, “Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Trotters
Kirasjerzy, Arkebuzerzy i Rajtarzy mogą być wystawiani w mieszanych regimentach:
patrz zasady kawalerii. W takim przypadku Rajtarzy zastępują w zasadach Kirasjerów lub Arkebuzerów

III. Piechota i artyleria - przynajmniej 50 % WP armii:

2+ piechota najemna (Niemcy, Francuzi)
Pikinierzy – M4 WS3 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 10 pkt. za model
Strzelcy – M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 9 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - ‘ror’/’bossor’ (zasady arkebuza), broń ręczna
Opcje – Pikinierzy - lekka zbroja +1 pkt lub ciężka zbroja +2 pkt. Co trzeci oddział strzelców może za +2 pkt. mieć muszkiety
Podział na podjednostki strzelcze i pikinierów – patrz zasady formacji piechoty. Jedna na trzy jednostki może być wystawiona jako ‘czysta’ jednostka strzelecka (ale nie może mieć muszkietów)

0-1 piechota krajowa (zaciągnięto tylko jeden regiment ‘królewski’ złożony z Duńczyków)
Pikinierzy - M4 WS3 BS2 S3 T3 W1 I2 A1 Ld6 - 9 pkt. za model
Strzelcy - M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I2 A1 Ld6 - 8 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - ‘ror’/’bossor’ (zasady arkebuza),, broń ręczna
Opcje - Pikinierzy - lekka zbroja +1 pkt lub ciężka zbroja +2 pkt. Strzelcy mogą za +2 pkt. mieć muszkiety
Podział na podjednostki strzelcze i pikinierów – patrz zasady formacji piechoty

Artyleria:
0-2 Działa 6-funtowe - zasięg max. 40", minimalna obsługa 3, S6, T5, W1, koszt - 60 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.4)
0-1 Działo 12-funtowe - zasięg max. 50", min. obsługa 4, S7, T5, W2, koszt - 70 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.5)
0-1 Działo 24-funtowe - zasięg max. 72", min. obsługa 5, S8, T6, W3. koszt - 90 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.6)
Na każde działo w armii musi być oddział piechoty

Command Group:
Leader +5 pkt, Musician +5 pkt, Standard +10 pkt.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji