Galicyjska Inicjatywa Strategiczna Strona Główna Galicyjska Inicjatywa Strategiczna
www.wojenne-planszowki.pl

Ogólnopolskie forum poświęcone
planszowym grom wojennym

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kadrinazi Wargaming Project (WFB/W40k/WAB)
Autor Wiadomość
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:24   Kadrinazi Wargaming Project (WFB/W40k/WAB) [Cytuj]

W ramach odpoczynku od XVII wieku (bo czasami mózg mi się lasuje od pik, muszkietów i szarżującej husarii...) w temacie niniejszym będę od czasu do czasu wrzucał trochę moich dziwnych pomysłów do gier ze 'stajni' Games Workshop: WFB, W40k i WAB. Na początek wrzucę teksty które opisywałem na innych forach (a chciałbym je mieć zebrane w jednym miejscu), stopniowo będą dochodziły nowe, jako odskocznia od walki z zasadami do Tatarów i innych poturczeńców :lol: . Część postów będzie w języku angielski (były pisane na fora anglojęzyczne) za co z góry przepraszam - dla zainteresowanych mogę je zawsze przetłumaczyć.

Serdecznie pozdrawiam i życzę miłej lektury!

Michał 'Kadrinazi' Paradowski
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:26    [Cytuj]

Wydawnictwo Projektów Dziwnych 'Kadrinazi-się-nudzi-w-pracy' przedstawia fragmenty z...
<Andrzej Sapkowski wargaming project>

( z rozdziału pierwszego pod tytułem 'Bitwa niezwykle chwalebna i krwawa pod Starymi Pupami, zwana czasami Bitwą pod Brenną')

[na zasadach WFB/WAB, zmienionych dla wiekszej miodności gry i klimatu Sapka
Zasada Stubborn według przepisów WAB. ]

ARMIA SPRZYMIERZONYCH:

I. Hufiec Ochotniczy z Mahakamu (Krasnoludy):
1. Rota krasnoludzka
M3 WS4 BS3 S4 T4 W1 I2 A1 Ld9 koszt: 13 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna
Opcje: włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 roty)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
‘Złota chorągiew ze skrzyżowanymi młotami’ – jeden oddział może za +20 pkt nominować swego Chorążęgo do Chorążego Hufca. Działa on wtedy jak ASB dla wszystkich Krasnoludów w 12”.
‘Nigdy mi nie uwierzą, gdy będę to opowiadał’ – Krasnoludzkie roty są odporne na zasadę ‘Niczym puginał’
‘Równy krok! Dzierż szyk’ – za +2 pkt za model Rota może być Stubborn.


2. Barclay Els, pułkownik Hufca Ochotniczego:
M3 WS5 BS3 S4 T5 W2 I3 A3 Ld10 koszt: 115 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna
Opcje: tarcza +2 pkt, broń dwuręczna +2 pkt,
Zasady specjalne:
Dowódca Hufca – Krasnoludy w 12” mogą używać Ld Elsa. Żaden inny oddział nie używa jego Ld.
‘Pieśń , k* mać, pieśń!’ – krasnoludzkie roty w 6” od Elsa mogą przerzucić niezdany test Paniki.

II. Wolna Kompania:
1. Banderia kondotierska:
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I5 A1 Ld7 koszt: 15 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt.
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘W konie, cholera!’ – jeżeli oddział ucieka od szarży przeciwnika to zbiera się automatycznie na koniec tego ruchu. Dogoniony przez szarżującego nie jest więc zniszczony.

2. Pułkownik Julia ‘Słodka Trzpiotka’ Abatemarco:
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I5 A3 Ld9 koszt: 70 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Zasady specjalne:
‘Skończyłam akademię wojskową. Jestem oficerem z cenzusem’ – oddziały Sprzymierzonych w 6” mogą używać Ld ‘Słodkiej Trzpiotki’
‘Za dukat, co jak słońce złoty’ – Abatemarco i oddział w którym się znajduje są Stubborn.

3. Pułkownik Adam ‘Adieu’ Pangratt
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I5 A3 Ld9 koszt: 80 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Zasady specjalne:
‘Wódz Wolnej Kompanii’ – oddziały Wolnej Kompanii i wolentarze w 12” mogą używać Ld ‘Adieu’ tak jakby był Generałem
‘Mówią ‘Adieu’ ubity...’ – w momencie śmierci ‘Adieu’ wszystkie oddziały Wolnej Kompanii muszą zdać test Paniki


III. Wojska Redanii, Temerii i Kaedwen:
1. Chorągwie pancerne
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 25 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontr szarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

2. Chorągwie lekkie
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7 koszt: 14 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt, kusza + 3 pkt (0-2 oddziały, mogą się ruszyć i strzelić)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.


3. Lancknechci temerscy
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 koszt: 10 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna,
Opcje: pika +3 pkt, włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 oddziały)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
‘Zawodowy jurgieltnik’ – ignorują panikę za zniszczone/spanikowane oddziały o Ld6 lub mniejszym

4. Piechurzy redańscy
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 koszt: 9 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna,
Opcje: pika +3 pkt, włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 oddziały)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.


5. Pikinierzy mariborscy i wyzimscy:
M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt: 8 pkt/model
Ekwipunek: pika, broń ręczna,
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Zasady specjalne:
BPP – odczuwają Strach (Fear) w stosunku do każdej kawalerii nad którą nie mają przewagi liczebnej przynajmniej 2:1.
‘Strach przydaje piętom nadzwyczajnej lotności’ – uciekają 2kd +2...

6. Piechota z Brugge:
M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt: 7 pkt/model
Ekwipunek: włócznia, lekka zbroja
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Zasady Specjalne:
BPP – odczuwają Strach (Fear) w stosunku do każdej kawalerii nad którą nie mają przewagi liczebnej przynajmniej 2:1.
‘Słabiej zbrojni, tako pancerzem jak i duchem’ – pozostałe oddziały sprzymierzone nie rzucają Paniki za uciekający/zniszczony oddział z Brugge

7. Chorągwie wolentarskie z Brugge:
M8 WS3 BS2 S3 T3 W1 I5 A1 Ld6 koszt: 12 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt.
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘Słabiej zbrojni, tako pancerzem jak i duchem’ – pozostałe oddziały sprzymierzone nie rzucają Paniki za uciekający/zniszczony oddział z Brugge

8. 0-1 Bura Chorągiew:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 22 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, tarcza +1 pkt,
Command Group: Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
‘Pijany jak zwykle setnik Półgarniec’ – Półgarniec jest Weteranem oddziału i kosztuje +15 pkt. Musi być wykupiony. Tak długo jak setnik żyje, jego pijacki upór sprawia, że Bura Chorągiew jest Odporna na Panikę.
‘Zawsze Bura’ – oddział może kotrszarżować.

9. Graf Kobus de Ruyter:
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 75 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Żołnierz od ośmiu pokoleń’ – Graf ignoruje Panikę – przekazuję tę zasadę oddziałowi w którym się znajduje.
‘Uderzyli samobójczo, strasznie’ – oddział w którym znajduje się Graf ma bonus k3 +1 do zasięgu szarży

10. Wojewoda Bronibor:
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld8 koszt: 65 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Pytałem, czy rozpiera was k* , duma?’ – oddziały z zasadą BPP w promieniu 6” od wojewody ignorują ją.

11. Konetabl Jan Natalis:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 110 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Z wysokości na pole bitewne prospekt mając’ – Konetablm, jeżeli jest obecny w armii MUSI być jej Generałem
‘Natalis to stary wyga’ – strona dowodzona przez konetabla ma prawo wybrać stronę pola bitwy (stołu...) i decyduje, która armia wystawia się pierwsza

12. Generał Blenheim Blenckert:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 100 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Niech przyjdzie Blenckert’ – jeżeli armia Sprzymierzonych nie zawiera Konetabla Natalisa, to Blenckert (jeżeli jest obecny) staje się Generałem,
‘Poczet z chorągwią na czoło’ – Blenckert dodaje +1 do wyniku walki w której bierze udział


ARMIA NILFGAARDU:

1. Jazda ciężka (dywizje kopijnicze i pancerne: ‘Alba’, ‘Magne’, ‘Deithwen’, ‘Frudsberg’, ‘Venendal’):
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 25 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt. UWAGA: jeżeli oddział liczy 10 modeli lub więcej FCG jest darmowy!
Mogą być Stubborn za +3 pkt, mieć Ld 9 za +2 pkt.
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontrszarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

2. Jednostki elitarne (dywizja ‘Ard Feainn’ i brygada ‘Nauzicaa’)
M7 WS5 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 29 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt. UWAGA: jeżeli oddział liczy 10 modeli lub więcej FCG jest darmowy!
Mogą być Stubborn za +3 pkt,
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontrszarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

3. Lekka jazda (II Brygada Vicovarska, VII Brygada Daerlańska, brygada ‘Vrihedd’)
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7 koszt: 14 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt, kusza + 3 pkt (0-2 oddziały, mogą się ruszyć i strzelić)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
'Czarni idą!' - lekka jazda nilfgaardzka może kontrszarżować

4. Brygada ‘Vrihedd’ (Elfy):
M8 WS4 BS4 S4 T3 W1 I5 A1 Ld8 koszt: 22 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna.
Opcje: łuk za +2 pkt
Opcje: Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘Scoia’tael’ – elfy odczuwają Nienawiść (Hate) do wszystkich ludzkich przeciwników. Z powodu złej sławy wzbudzają Strach (Fear) u ludzi z Ld7 lub mniejszym
‘Są tacy inni. Tacy obcy’ – Brygada ‘Vrihedd’ nie może używać Ld ludzkiego Generała, nie przyłączają się niej też ludzcy oficerowie.

5. Oberszterowie jazdy ciężkiej:
- Tibor Eggebracht (‘Alba’),
- Liam aep Muir Moss (‘Deithwen’),
- Ramon Tyrconnel (‘Ard Feainn’)
- Kees van Lo (‘Nauzicaa’)
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld9 koszt: 85 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Niech żyje Cesarz!’ – dodają +1 do wyniku walki oddziału w którym się znajdują

6. Oberszterowie jazdy lekkiej:
- Elan Trahe (VII Daerlańska)
- Isengrim Faoiltiarna (‘Vrihedd’)
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld9 koszt: 80 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, koń, broń ręczna, tarcza
Zasady specjalne:
‘Niech żyje Cesarz!’ – dodają +1 do wyniku walki oddziału w którym się znajdują

7. Generałowie imperialni:
- generał major Markus Braibant (IV Armia Konna),
- generał lejtnant Rhetz de Mellis-Stoke
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I3 A2 Ld9 koszt: 100 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
Generał – jeżeli armia nie zawiera Feldmarszałka Coehoorna to jeden z tych oficerów może być generałem armii
‘De Mellis –Stoke i Braibant poradzą sobie z odsieczą’ – mają prawo przerzucić (Re-roll) jeden test Ld na turę.


8. Feldmarszałek Menno Coehoorn:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I3 A2 Ld10 koszt: 120 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
Feldmarszałek – jeżeli Coehoorn jest w armii to musi być jej generałem.
‘Nim uderzymy, chce wiedzieć, co jest za tymi wzgórzami’ – Coeoorn nie miał szczęścia do zwiadowców. Przeciwnik armii Nilfgaardu ma prawo po zakończeniu rozstawiania wojsk przestawić jeden własny oddział w swoje strefie rozstawienia.
‘Wy musicie żyć! Jesteście niezbędni Cesarstwu!’ – wszystkie oddziały Nilfgaardu w promieniu 6” od feldmarszałka są Stubborn.


ZASADY WYSTAWIANIA ARMII:
(wersja 1.02 :) )

Bohaterowie - do 25% w.p. armii
Oddziały - przynajmniej 75 % W.p. armii
Armia może nie mieć żadnego bohatera.
Tylko niektórzy z bohaterów mogą działać jako Generał armii.
Wymogiem wystawienia bohaterów jest posiadanie przynajmniej jednego oddziału z jego formacji na każdego bohatera:
1+ rota krasnoludzka dla płk. Elsa,
Jedna branderia kondotierska na 'Słodką Trzpiotkę'/'Adieu' (analogicznie - jeżeli chcemy mieć obydwoje tych bohaterów musimy mieć dwie branderie),
dowolny oddział piechoty ludzkiej dla Bronibora,
dowolny oddział jazdy ludzkiej (ale nie kondotierów) dla pozostałych bohaterów sił Sprzymierzonych

Na każdego oficera nilfgaardzkiej jazdy ciężkiej (można wystawiać innych, bez nazwisk znanych z książek), generała i feldmarszałka wymagany jest oddział jazdy ciężkiej/elitarnej jazdy.
Na każdego oficera nilfgaardzkiej jazdy lekkiej (można wystawiać innych, bez nazwisk znanych z książek) wymagany jest oddział lekkiej jazdy
Armia z przynajmniej jednym oddziałem elfów może wystawić Isengrima Faoiltiarne.


Informacja dodatkowa: strona z herbami na sztandary walczących stron:
http://www.akromer.republika.pl/herby_sapek01.html
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:29    [Cytuj]

Quintus Sertorius and his army in Spain – 80-72 BC [WAB]

Here’s my test army list for one of the best (and unfortunnately rather forgotten) Roman general. It’s based on idea from Allen Curtis’ ‘Hannibal and the Punic Wars’ (p.72-73) but I’ve tried to make it more complex.
Army list is based on Roman Army list from WAB Rulebook and some units and rules from „Hannibal and the Punic Wars”.

Army composition:
I. Roman units – up to 33 % value of the army:
1. 1 General Quintus Sertorius – use profile of Roman General, but he costs +30 pts – and is Vir Militaris (HaTPW – p. 56).
2. 0-1 Army St. Bearer.
3. Junior Officers (Tribunes)
4. 1+ Regular Legionaires.
5. Raw Recruits.
6. 0-2 Veteran Legionaires.

Tribunes are Sertorius’ officers, like Octavius Graecinus, Tarquitius Priscus (cavalry officer) Or Marcus Perperna Vento(who later ordered Sertorius’ assassination). Veteran and Regular Legionaires are those 2600 Romans, that Sertorius had at beggining of his fight in Spain. Raw Recruits are from 53 cohorts led by Perperna or they can be Spaniards fightning in Roman fashion.

II. Spanish Units – ‘Hannibal and the Punic Wars’ army list, they can still use rules Terrain and Ambush – at least 50 % value of the army:
1. 0-2 Heavy Cavalry.
2. 1+ Light Cavalry.
3. Scutarii.
4. 1+ Caetrati (you can have one units of Caetrati for every unit of Scutari, Heavy and Light Cavalry).
5. 0-1 Celtiberian Bodyguard – use profile and options of Heavy Cavalry, their basic cost is 24 pts, units size: 5-15. Sertorius must start game in that unit. As long as Sertorius is alive and with unit Celtiberian Bodyguard is Stubborn.
6. 0-2 skirmishers.
First Spanish units that support Sertorius were 4000 caetrati and 700 Iberian cavalry. Later more and more tribes join his cause – lot of them were trained to fight in Roman fashion, but cavalry and light troops were still import ant part of the army.

III. Special units – up to 25 % value of the army:
1. 1+ Veteran Libyan Skirmishers – use profile of skirmishers from p.24 in „Hannibal...” Veteran L.S. have Ws3, Ld6 but cost 6 pts.
2. 0-1 Numidian Cavalry – see reference from the same page.
Sertorius bring from Africa about 700 Libyans – probably most of them were light troops, but some were later used as a cavalry.

Style of using that army – play like Sertorius! Use ambushing units, try to attack enemy units with light troops and cavalry, make sure that terrain is your ally. When enemy is close, use Legionaires supported by Scutari and Heavy Cavalry. I know that this army is not balanced – it was created rather for specific campaign playing then as a normal ‘tournament style’ army list.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:31    [Cytuj]

ALTERNATIVE ARMY LISTS TO ‘ALEXANDER THE GREAT’ [WAB] - te zasady spodobały się nawet Jeffowi Jonasowi, autorowi oryginalego podręcznika. Niestety, mimo jego obietnicy, nie doczekałem się zamieszczenia ich na stronie internetowej Jeffa :cool:

I. Parmenion's Vanguard in Asia - 336-334 BC.
Expeditionary force send by king Philip to Asia was led by his trusted general, Parmenion. Corps was not big, from 7000 to 10 000 infantry and up to 1000 cavalry. Parmenion was firstly fighting against Athenian allies in Proportis (Sea of Marmar), then he was ordered by king to prepare 'safe ground' for planned invasion of Persia. It is probably that some part of that corps was withdrawn to Macedonia after Philip's death, but rest, still led by Parmenion, fight against Persian forces until spring of 334 BC. Parmenion's forces welcome main Macedonian forces after they cross the Hellespont and vanguard cease to exist as a independent force.
We can only speculate what kind of formations were part of Parmenion's forces. There is some evidence that Greek Mercenaries were main part of vanguard, it is also possible that Parmenion was in charge of some Prodromoi and allies/mercenaries from Thrace.

Army list (based on Rise of Macedon):
1. Characters - up to 25 %:
- Army must be led by Strategos Parmenion. He costs 180 pts with special rule Old and Wise - at the end of deployment he can redeploy one of his unit.
- Officers

2. Cavalry - up to 25%:
- 0-1 Companion (no Agema upgrade) - it is probably, that some elite Macedonian cavalry was used in expedition
- 0-2 Prodromoi (you don't need Companion Cavalry to field them, both units can be upgraded with kontos) - according to wall-painting from tomb from Noussa in Central Macedonia we can suppose that some Prodromoi fight against Persian during Philip’ reign.
- Light Cavalry

3. Phalangites - up to 25%:
- only Pezhetairoi can be taken (no Agema upgrade, no drilled unites) - some Phalangites could be fighting in that area (especially against Athenian allies) and return to Macedonia at the beginning of Alexander's reign.

4. Skirmishers - up to 25%:
- Mercenaries
- Skirmishers

5. Greek Mercenaries - at least 25%:
- 0-1 Xenagos,
- 0-2 Greek Cavalry,
- 1+ Hoplites (every second unit can be Veteran, no League Hoplites allowed),
- 0-2 Iphicrateans,
- Peltasts,
- Psiloi,

6. Allies - up to 25%:
- Thracian: 0-1 Chieftain, Warriors, Light Cavalry,
- Illyrians - Skirmishers, Light Cavalry.

Parmenion's Vanguard in Asia - 336-334 BC. – 2000 pts army.

1. Parmenion – warhorse, heavy armour, xyston – 191 pts.
2. Illarch - warhorse, heavy armour, xyston – 66 pts.
3. 9 x Prodromoi – kontos, Leader, Musician – 226 pts.
4. 10 x Mercenary Javelinmen – 70 pts.
5. 10 x Mercenary Bowmen – 80 pts.
6. 10 x Light Cavalry – Musician, javelins – 155 pts.
7. Xenagos – large shield, light armour – 60 pts.
8. 23 x Mercenary Hoplites – L.M – 240 pts.
9. 24 x Mercenary Hoplites – L,M – 250 pts.
10. 10 x Iphicrateans – 100 pts.
11. 10 x Iphicrateans – 100 pts.
12. 16 x Peltasts – thrusting spears, shields, L,M – 138 pts.
13. 10 x Greek Horse – heavy armour, L, M – 180 pts.
14. 11 Psiloi – 44 pts.

Army was tested against Memnon’s Army – between 25 to 75 % Greek Mercenaries, at least 25 % Persians, up to 25 % Levies.


II. Antipater's Army in Macedonia and Greek - 334-322
Antipater was royal regent left in Macedonia, his main mission was to ensure peace in occupied Greece. Alexander was forced to leave with Antipater almost half of original Macedonian army - six TAXEIS (battalions) of Pezhetairoi (probably they were recruited from Central Macedonia and composed of more reliable soldiers) and some light troops - about 12 000 infantry at all plus about 1500 Macedonian cavalry - mostly Companions (Hetairoi).
Antipater's task wasn't easy - Greek were trying to recover their independence. He defeated revolt led by king Agis of Sparta in a bloody battle of Megalopolis in 331 BC, mostly thanks to large sum of money that Alexander sends him from Persian loot- that helps Antipater in hiring mercenaries from Greece. After Alexander's death, Antipater led Macedonian to victory against Athens and Thessaly in Lamian War in 322 BC, crushing revolt in battle of Crannon.

Army list – based on Rise of Macedon and Greek Mercenaries

1. Characters – up to 25 % points value
army must be led by Strategos Antipater – normal Strategos rules and upgrades apply,
- Officers

2. Cavalry – up to 25%
- Companion Cavalry – no Agema squadron – some part of Antipater’s cavalry was composed from Hateiroi squadrons, left by Alexander. Agema, as a first squadron of Hetairoi, take part in Alexander’s expedition to Persia and so cannot be used.
- 0-2 Prodromoi – one unit can be upgraded with kontos – some Thracian and Paeonian scouts were probably part of Antipater’s army as his ‘eyes and ears’
- Light Cavalry – they’re represent mostly mercenaries – Greek and Macedonian’s neighbours.

3. Phalangites – at least 25%
- only Pezhetairoi are allowed, no Agema upgrade – Antipater had at his command half of Macedonian Pezhetairoi – 6 battalions (TEXAIS), Hypaspists’ regiment came to Persia with Alexander and as far as we know it was the only one such regiment in Macedonia

4. Skirmishers – up to 25%
- only Mercenary and Skirmishers are allowed – Agrianians of king Langaros were rather send as a support to king Alexander’s army (to strength his favourite light regiment) than to serve at Antipater’s forces.

5. Mercenaries – up to 50%
- only Xenagos-Polemarch allowed,
- Greek Horse (one unit per each unit of Hoplites and Peltasts)
- Veteran and Mercenaries Hoplites – every second unit can be Veteran,
- 0-3 Iphicrateans,
- Peltasts and Psiloi – there’s cannot be more units of Psiloi than Peltasts
- As soon as Alexander could send money captured in Persia to Macedonia, Antipater start to hire Greek Mercenaries. It help him to enlarge his army (we must remember that he had to send reinforcements to Alexander from time to time) and prevent king of Sparta Agis from recruiting them for his planned war against Antipater.


Antipater's Army in Macedonia and Greek - 334-322 – 2250 pts army.

1. Strategos Antipater - warhorse, heavy armour, xyston – 176 pts.
2. Taxiarch – heavy armour, pike – 62 pts.
3. 10 x Companion Cavalry – L, M – 260 pts.
4. 10 x Light Cavalry – javelins, Musician – 155 pts.
5. 23 x Pezhetairoi – L,M – 240 pts.
6. 24 x Pezhetairoi – L,M – 250 pts.
7. 24 x Pezhetairoi – L,M – 250 pts.
8. 12 x Merc. Javelinmen – 60 pts.
9. 12 x Merc. Bowmen – 72 pts.
10. Xenagos– large shield, light armour – 60 pts.
11. 23 x Merc. Hoplites – L,M – 240 pts.
12. 24 x Merc. Hoplites – L,M – 250 pts.
13. 16 x Peltasts – thrusting spears, shields, L,M – 138 pts.

Army was tested against AoA Ancient Greeks Army (without Cretans) – ‘Spartans’ heavy army, with weak cavalry.


III. Antigon Monopthalmos as a satrap of Phrygia - struggle against Nabarzanes.
One of Alexander's most able and trusted officer, he became satrap of Persian Phrygia in 331 BC. Antigon received about 1500 soldiers from Alexander (probably his command was mostly from Greek mercenaries and League troops) and had to cover communications line of main army when Alexander's army ventured into Syria and Palestine. His small corps (hard to call that 'army') was forced to fight against Persian army led by satrap Nabarzanes and recruited from Capadocia and Paphlagonia. Antigon also recruit some Persian levies to enlarge his force and he fight three battles against Nabarzanes. Persian army was vanquished in those engagements which showed that Alexander choose good man to rule Phrygia.

Army list based on Rise of Macedon, Greek Mercenaries and End of Persia.
1. Characters - up to 25%
- army must be led by Strategos Antigon - he's army General and he cost 170 pts. Strategos profile should be used with BS 3 (due to Antigon's injury) but Antigon is Stubborn.
- 1+ Officers

2. Macedonian troops - up to 25%
- 0-2 Prodromoi (both can be upgraded with kontos)
- Light Cavalry,
- Mercenery Skirmishers and Skirmishers.

3. Greek Mercenaries - between 25 and 50%:
- 0-1 Xenagos-Polemarch,
- Greek Cavalry (one for each Hoplite and Peltasts unit),
- Hoplites - 1+ League Hoplites, every second unit can be Veteran,
- 0-2 Iphicrateans,
- Peltasts and Psiloi

4. Persian levies – up to 50%
- 0-1 Noble Cavalry,
- 0-1 Satrapal Cavalry,
- Skirmish Cavalry,
- Light Infantry,
- Skirmishers


- Antigon Monopthalmos as a satrap of Phrygia - struggle against Nabarzanes. – 2500 pts army.

1. Strategos Antigon - warhorse, heavy armour, xyston – 181 pts.
2. Illarch - warhorse, heavy armour, xyston – 66 pts.
3. 10 x Prodromoi – kontos, L, M – 250 pts.
4. 10 x Light Cavalry – javelins, Musician – 155 pts.
5. 10 x Merc. Javelinmen – 50 pts.
6. Xenagos - large shield, light armour – 60 pts.
7. 23 x Merc. Hoplites – L,M – 240 pts.
8. 24 x Merc. Hoplites – L,M – 250 pts.
9. 30 x League Hoplites – L,M – 220 pts.
10. 30 x League Hoplites – L,M – 220 pts.
11. 15 x Peltasts - thrusting spears, shields, L,M – 130 pts.
12. 10 x Noble Cavalry – heavy armour, FCG – 215 pts.
13. 15 x Satrapal Cavalry – heavy armour, FCG – 270 pts.
14. 11 x Takabara Javelinmen – Musician – 60 pts.
15. 11 x Takabara Javelinmen – Musician – 60 pts.
16. 10 x Mardian Archers – Musician – 65 pts.

Army was tested against Persian Army (up to 25 % Characters, up to 25 % Persian, at least 50 % Levies).


IV. Alexander’s “Fast Column” (Macedonian Special Corps):
IVa) Rise of Macedonia - from Shipka Pass to Gaugamela.
IVb) Imperial Army - from winter 330 BC


These are forces that usually were led by king Alexander in powerful thrusts that crushed Persian forces and help Macedonian side to defeat Persia. They were always stationed on right wing, treated as a ‘place of honour’. Alexander use them also in all ‘special missions’, like during early Balkan Campaign, in siege of Tyre or Gaza or in battle for Persian Gate.

IV a) From Shipka Pass to Gaugamela – Rise of Macedon army list:

1. Characters up to 25%:
- King Alexander must lead army, he is General.
- 1+ Officer - There are so many famous Ilarch or Texiarch that usually accompanied Alexander in battle that every player can choose his favourites –Craterus, Seleuces, Ptolemy, Coinos, Perdikkas or Menidas are just are few you can use…

2. Cavalry – up to 50%:
- 1+ Companion Cavalry – one unit must be upgraded to Agema – Alexander always lead from the front, charging with his elite squadron of Hetairoi – Agema.
- 1+ Prodromoi – one per each unit of Companion, all can be upgraded with kontos – Prodromoi always support right wing, they were the best scouts but also great fighting unit. Probably all Prodromoi squadron (four regular Thracian squadrons from Macedonian army and Paeonian squadron led by prince Ariston) after entering Asia were already equipped with kontos as a Sarissophoroi.
- Light Cavalry – they were units of Greek allied and/or mercenary cavalry, famous mostly from the Battle of Gaugamela.

3. Phalangites – at least 25%
- 1+ Hypaspists – you don’t need to take unit of Pezhetairoi to have Hypaspists in army – Hypaspists always take part in all Alexander’s ‘special missions’ and on the battlefield they link cavalry and light forces right wing with Pezhetairoi in the middle of Macedonian army.
- Pezhetairoi – no light armour allowed – Taxais of ‘the lightest armed Pezhetairoi’ is often related by Arrian as a part of Alexander’s ‘special force’. One of these battalions was treated as a elite but was not AGEMA but ASHETAIROI.

4. Skirmishers – up to 25%
- Agrianians and Mercenary Skirmishers – all Mercenary units can be equipped in bows, every second unit can be Agrianians – Agrianians javelinmen were always part of Alexander’s ‘fast column’, their small unit (two companies, 500 javelinmen each) became one of the Macedonian ‘crack’ unit. Mercenary Skirmishers are Macedonian light troops, usually bowmen – TOXOTAI.

5. Allies and Mercenaries – up to 25%
I. Greek – 0-1 Xenagos, 0-1 Cretans, Peltasts, Greek Cavalry – Cretan bowmen were one of Alexander’s favourite unit and he often use them alongside Agrianians to support his cavalry.
II. Thracian –0-1 Mounted Chieftain, Thracian Light Cavalry, Getae Cavalry,
III. Illyrians – 0-1 Mounted Chieftain, Illyrian Cavalry
- Thracian and Illyrian allied cavalry sometimes were used as a support main Macedonian units in battle

IV b) After Gaugamela – Into the India – Imperial List:
- Use a list above with restriction and new units beneath:
- Restricted units:
- Prodromoi and Greek Merc. Cavalry. Battle Standard Bearer
- New Units:
- 0-1 Persian Companions, Hippakontistai, Dahae/Skythians,

Alexander’s “Fast Column” (Macedonian Special Corps):
Rise of Macedonia - from Shipka Pass to Gaugamela. – 2500 pts.


1. Alexander - warhorse, heavy armour, xyston – 211 pts.
2. Illarch - warhorse, heavy armour, xyston – 66 pts.
3. Taxiarch – heavy armour, thrusting spear, javelins – 61 pts.
4. 10 x Agema Companions – heavy armour, L,M – 320 pts.
5. 10 x Companions – heavy armour, L,M – 260 pts.
6. 10 x Prodromoi – kontos, L, M –250 pts.
7. 20 x Hypaspists – L,M – 290 pts.
8. 20 x Hypaspists – L,M – 290 pts.
9. 20 x Hypaspists – L,M – 290 pts.
10. 11 x Merc. Bowmen – 66 pts.
11. 11 x Merc. Bowmen – 66 pts.
12. 15 x Agrianians – 105 pts.
13. 15 x Agrianians – 105 pts.
14. 12 x Cretans – 120 pts.

Tested against Thracians, Illyrians and (heavy cavalry) Persian Army Lists.
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:40    [Cytuj]

SPACE MARINES SCOUT COMPANY [W40k]

10th Company of “Codex” Chapters is composed only from Scout Squads and provide training for Chapter’s Neophytes. Training includes military missions but Scout Squads – led by Sergeants and Veteran Sergeants – are used primary as a recon and special operations forces serving alongside Battle Companies on the battlefield. Rarely, Chapter is forced to used great part of the 10th Company as a fighting force – Scouts are to lightly armed and armored to fight battles of attrition. Sometimes although such risk had to be taken – Crimson Fists for long period of time used their Scout Company as a main force, when Chapter was trying to rebuild their strength after their Monastery was destroyed at the New Rynns world; Scythes of the Emperor are using large part of their Scout Company to support their battle-hardened Companies composed from remnants of their vicious battles against Tyranids. 10th Company of Storm Talons Chapter, led by Captain Hamilkar and Reclusiarch Mago, defended their Chapter-Monastery on Nova Carthage against orks. Scout Company of Egregorikoi Chapter (seen as a future of this on-penitent-crusade Chapter) in vicious battle at Gizo IV was deployed from Chapter’s Battle Barge ‘Eternity of Sorrow’ to help beleaguered Imperial Guards regiments in their fight against Hive Fleet Strigoi (Leviathan’s splinter fleet).

I. HQ:
1 Captain, Master of Neophytes - 65 pts
Special Skills: Infiltrate and Move Through Cover (when on bike he use Scout instead of Infiltrate)
Not allowed from armoury - terminator armour, jump pack,
Cannot be accompanied by Command Squad.
Must be fielded as one of the HQ choices!
Captain of Scout Company is veteran of many Chapter’s battles, chosen by Chapter Master to ensure that training of Neophytes will allowed those of them, who survive, to became Emperor's Finest - Astartes

2. 0-1 Reclusiarch, Leader of Neophytes - 90 pts
Special Skills: Infiltrate and Move Through Cover (when on bike he use Scout instead of Infiltrate)
Not allowed from armoury - terminator armour, jump pack,
Cannot be accompanied by Reclusiam Command
Scouts Company’s Reclusiarch is spirit leader of the Neophytes – he shows them true way of Emperor’s Chosen

3. 0-1 Apothecary, treated with one of officers above as a one HQ choice - 45 pts
Special Skills: Infiltrate and Move Through Cover (when on bike he use Scout instead of Infiltrate)
Equipment - power armour, bolter - can be replaced by bolt pistol and close combat weapon at no extra cost, narthecium and a reductor.
Can have Terminators Honours for +15 pts - if so he may select equipment from Armoury.
Independent Character. He cannot take terminator armour and jump pack.
Apothecary is one of the most important members of Scout Company. He's vital for company's survival both on battlefield and during training

II. Troops:
Scout Squad - as on page 34 in Codex: Space Marines

III. Fast Attack:
Scout Bike Squadron - as on page 37 in Codex: Space Marines

IV. Heavy Support:
Scout Support Squad:
Number/squad - Sergeant and between 4 to 9 Scouts
Weapons - Sergeant and all Scouts are equipped with bolters. Sergeant also have auspex.
Options: Frag grenades +1 pt/model, krak grenades +2 pts/model. All model can replace bolters with sniper rifle + 5 pts. Up to two models can have heavy weapon: missile launcher + 10 pts, heavy bolter + 5 pts. Sergeant can be Veteran + 5 pts (all options for Veteran like in normal Scout Squad)
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 31 Sierpień 2008, 19:43    [Cytuj]

Coś nader przydatnego dla graczy IG w W40k i Epicu - lista regimentow IG z podręcznikow, książek BL, etc.

Regimenty Imperial Guardu:
Inf – Infantry (piechota), HI – Heavy Infantry (ciężka piechota, z reguły zmotoryzowana i z silnym wsparciem pancernym), A – Armoured (jednostki pancerne i zmechanizowane, także artyleria zmechanizowana), LI – Light Infantry (lekka piechota),S – Siege (oblężnicze), DT – Drop troopers (jednostki spadochronowe), Cav – Cavalry (kawaleria), PDF – Planetary Defence Force (Siły Obronne Planety).
Nazwa regimentów rekrutowanych z danej planety, potem nazwa planety (tak dla jasności), czasami systemu, rodzaj regimentu – czasami regimenty kilku typów są rekrutowane z danej planety. W niektórych przypadkach podane są inne rodzaje formacje (kompanie, bataliony, baterie, brygady) gdy dana jednostka IG nie jest wystawiana jako regimenty.



1. Aberloy IG – Aberloy – I,
2. Afghali Ravagers – Afghal – I,
3. Arcadian IG – Arcadia – A, I,
4. Armageddon Ork Hunters – Armageddon – LI,
5. Armageddon Steel Legion – Armageddon – A, HI,
6. Asgardian Rangers – Asgard – LI, Cav.
7. Atillan Rough Riders – Atilla – Cav.,
8. Aurelian IG – Aurelia – I,
9. Balle IG – Balle – I,
10. Baran IG – S,
11. Civitas Beati Reg. – Herodor – straż miasta Civitas Beati
12. Borkellyd Hellhounds – Borkellyd – A,
13. Brevian Centennials – Brevi(?) – I,
14. Brimlock Dragoons – Brimlock – I, HI (?),
15. Calderon IG – Calderon – I (mieszane regimenty męsko-żeńskie),
16. Cadian Kasrkin – Cadia – elitarna piechota (grenadierzy) – kompanie,
17. Cadian Shock Troops – Cadia – I, A,
18. Canadal IG – Canadal – I,
19. Catachan Jungle Fighters – LI,
20. Cthonian IG – Cthonia – A,
21. Cordassan Grenadiers – Cordassa – I,
22. Coronan Grenadiers – Corona – I, HI?,
23. Cromaryn IG – Cromr – LI,
24. Dauron IG – Daur – A,
25. Deneb IG – Deneb – A,
26. Desedniain IG – Desednia – I,
27. Dniepr IG – Dniepr – A – korpus pancerny (bez podziału na regimenty?),
28. Drookian Fen Guard – Drookia – LI, Cav.
29. Elysian Drop Troopers – Elysian – DT – oprócz regimentów działają samodzielne szwadrony,
30. Egyptus IG – S,
31. Esine Penal Battalions – Esine – I – jednostki karne, samodzielne bataliony,
32. Fadayhin IG – Fadayh – A,
33. Fancho IG – Fancho – A,
34. Finreht Highlanders – Finreht Tres-Siete – LI,
35. Gehennai Mechanized Infantry – Gehenna – HI + duża ilość Storm Trooperów,
36. Gehennai Auxilliary – Gehenna – Ogryny,
37. Gravalaxian PDF – Gravalax – PDF,
38. Greygorians Greys – Greygor – I,
39. Granica PDF – Granica - PDF
40. Gudrunite Rifles – Gudrunite – I – Gudrunite wystawilo jeden z najwiekszych regimentow IG w historii – 50 Gudrunite Rifles liczyl 750 000 zolnierzy!,
41. Gundam Heavy Infantry – Gundam – HI,
42. Haliena Mechanised Legions – Haliena – A,
43. Harakoni Warhawks – Harakon – DT,
44. Hathron IG - HI
45. Helvetian IG – Helvetia – A,
46. Herodian PDF – Herodor – PDF,
47. Hyrkanian IG – Hyrkan – I, A,
48. Hyrusian IG – Hyrus – pierwsze kompanie regimentów to jednostki elitarne, szkolone jako DT.
49. Ixist IG – Ixist – I,
50. Jantine Patricians – Jant – HI,
51. Jopall IG – Jopall – LI (?) – bataliony, szwadrony,
52. Jouran Dragoons – Jouran- HI,
53. Jumael Volunteers – Jumael – I,
54. Kado Ice Warriors – Kado – I,
55. Kanak Skull Takers – Kanak – I, Cav,
56. Kalaman Hussars – Kalaman – I, A?
57. Kar Duniash Heavy Lancers – Kar Duniash(?) – HI,
58. Kaslon IG – Kaslon- I,
59. Kaylen Lancers – Kaylen – HI,A- bataliony,
60. Ketzok IG – Ketzok – A - specjalizuja się w regimentach artylerii,
61. Konig IG – Konig – A, I, Cav,
62. Kovnian IG – Kovnia – A,
63. Krassian IG – Krassia – I,
64. Krassian PDF – Krassia - PDF,
65. Krieg Death Corps – Krieg – I, A, Cav,
66. Kroshin Grenadiers – Kroshin – HI – dużo Storm Trooperów,
67. Krourk Ogryn Auxillia – Krourk – posiłkowe regimenty Ogrynów,
68. Lammark Lancers – Lamark – HI (przezbrojona z jednostek Cav.),
69. Lattari Gundogs – Lattar – I,
70. Logres Ice Infantry – Logres – I,
71. Macharian PDF – Macharia – planeta zniszczona podczas 13 Krucjaty,
72. Magdellan IG – Magdell – A
73. Maninen Rangers – Maninen – LI,
74. Messina IG – Messina – I,
75. Minervan IG – Minerva – A – legiony pancerne (brak danych o wielkości takich jednostek),
76. Mirepoix IG – Mirepoix – LI – jednostki z tej planety uwazane sa za elitarne,
77. Moloch Rifles – Moloch – I,
78. Monglor Ogryn Auxillia – Monglor – posiłkowe regimenty Ogrynów,
79. Mordant Acid Dogs – Mordant – I,
80. Mordian Iron Guard – Mordia – I, A,
81. Mortant IG – Mortant – A, I,
82. Narmenian IG – Narmenia – A – regimenty grupowane w brygady pancerne,
83. Necromunda IG – Necromunda – LI,
84. Neuvo IG – S,
85. Noctan Strike Forces – Nocta lub Noctan – LI(?),
86. Ocanon Phanlax Troops – Ocan lub Ocanon – I,
87. Omicron Rangers – Omicron – LI (mieszane regimenty męsko-żeńskie),
88. Orcallian IG – Orcallia – I,
89. Oudinot Irregulars – Oudinot – I – samodzielne bataliony,
90. Paladian IG – Paladia – A,
91. Paladius IG – Paladius – A,
92. Pardus IG – Pardus – I, A,
93. Petrostok Besiegers – Petrostok – HI,
94. Phantine Drop Troopers – Phantine – DT,
95. Phantine Flying Corps – Phantine – jednyne sily lotnicze w Imperium nie nalezace do Marynarki.
96. Phonosar IG – Phonosar – LI? (regimenty oznaczone jako Reckon)
97. Phyressian IG – Phyress – A
98. Phyrus IG – Phyrus – I,
99. Praetorian IG – Praetor – I, Cav.
100. Pragar IG – Prag – I,
101. Prakash IG – Prakash – I,
102. Pyran Dragoons – Pyran – I, A,
103. Raygran IG – Raygr – HI,
104. Roane Deepers – Roane – I,
105. Royal Sloka Infantry – Sloka – I,
106. Royal Volpone Infantry – Volpone – HI,
107. Ryzan IG – Ryza – A,
108. Sameter IG – Sameter – I,
109. Samothrace IG – Samothrace – A,
110. Sarenian IG – Sarenia – A, I,
111. Sarpok Mechanized Cavalry – Sarpok – HI, A,
112. Savlar Chem-Dogs – Savlar – I,
113. Scuteran IG – Scuter – A,
114. Sebastin Defenders – Sebastin – I, A(?),
115. Semtexian Bombardiers – Semtex – A – tylko baterie artylerii,
116. Slamabbaden IG – Slamabbaden – I,
117. Stalinvast Grenadiers – Stalinvast – HI,
118. Storm Troopers – różne planety – kompanie specjalne,
119. Tallarn Desert Raiders – Tallarn – I, A, Cav,
120. Tahnelian Airbourne – Tahneli – DT,
121. Tanith First & Only – Tanith (planeta nie istnieje) – LI,
122. Tarsis Ultra PDF- Tarsis Ultra – I,
123. Tekarn IG – Tekar lub Tekarn – A,
124. Tekarn IG – Tekarn – I, A,
125. Terrasian Dragoons – Terras – I,
126. Terrax Guard – Terrax – HI,
127. Teutonian IG – Teutonia bądź Teutonian – A,
128. Thracian IG – Thracia – I, A,
129. Trynai IG – Trynai – HI,
130. Tsaragrad IG – Tsaragrad – I, A,
131. Ulbaran IG – Ulbaran – I,
132. Ultramar Auxilliares – system Ultramar – PDF i regimenty IG z rzadzonego przez zakon Ultramarines systemu,
133. Urdeshi Drop Troopers – Urdesh – DT,
134. Valhallan Ice Warriors – Valhalla – I, A,
135. Validian IG – I,
136. Valis IG – Valis – I,
137. Valstadt IG – Valstadt - A,
138. Vanqualian Republic Warders – Vanqualis – PDF,
139. Varolian IG –Varolia – I,
140. Vardan Rifles – Vardan – I,
141. Vendoland IG – Vendo? - I
142. Verghast PDF – Verghast – I,A,
143. Vitrian Dragoons – Vitria – I,
144. Vladislavan IG – Vladislav – I,
145. Vostroyan Firstborn – Vostroya – HI,
146. Zouvan Skirmishers – Zouvan – LI – brygady,
147. Zuvenian Light Foot – Zuvenia? - LI
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Kadrinazi
Rav alúf
INS 'Kidon'

Wiek: 37
Posty: 3362
Skąd: Karak Edinburgh
Wysłany: 31 Sierpień 2008, 20:14    [Cytuj]

A tutaj coś dla fanow BTG:

Oryginalne nazwy okrętów Astartes - źródła to WD, codexy, podręczniki, książki z BL - żadnego 'fan fiction'. Lista będzie od czasu do czasu uzupełniana.
BB - Battle Barge
SC - Strike Cruisier
? - nazwa, typ lub przynależność okrętu niepewna


1. Ultramarines Astartes:
BB Pro Merito – stracona w Warpie
BB Emperor Incarnatus
BB Aeternus
BB Lord Laomedon
BB Sedito Opprimere
BB Adsidus
BB Gauntlet of Power (czasy Herezji Horusa)
BB Fist of Macragge (zniszczony w czasie Herezji Horusa)
Pancernik/BB Macragge’s Honour (flagowiec Primarcha)
Strike Cruisers (mają 10 w służbie):
SC Vae Victus
SC Iter Splendore
SC Fidelis
SC Accipiter
SC Internecio
SC Shield of Vigilance
SC Emperor’s Mercy
SC Fist of Ultramar
SC Righteous Fury

2. Blood Angels Astartes:
BB Red Tear (flagowy okręt Primarcha),
BB Misericord (co ciekawe, tak samo nazywa się pancernik Word Bearerów :) )
BB Exstenguinator of the Unclean
BB Bellus - zniszczona na orbicie Sabien przez ogień z pancernika WB Misericord i BB BA Europae
BB Europae - flagowy okręt Lorda Mephistona
BB Crismon Spectre (czasy Herezji Horusa)
SC Tycho’s Revenge
SC Blood of Vengeance
SC Amareo - zniszczony na orbice Shenlong przez BB BA Bellus (schizma 'Nowej Krwi')
SC (?) Fidelis
fregata (?) Tycho
fregata Celaeno - zniszczona na orbicie Cybele przez okręty Word Bearerów

3. Iron Hands Astartes:
BB Fist of Iron (flagowy okręt Primarcha),
BB Iron Will
SC Ferrum

4. Raven Guard Astartes:
BB Shadow of the Emperor (flagowy okręt Primarcha) -stracony nad Istvaan V w walce z Terminus Est.

5. Dark Angels Astartes:
BB Ultimate Vengeance ?
BB Undying Faith ?
SC Relentless Wrath

6. Imperial Fists Astartes:
SC Titus
SC Justitia Fides

7. Flesh Tearers Astartes:
BB Victus
SC Brutus

8. Howling Griffons Astartes:
BB Cerulean Claw

9. Black Templars Astartes:
BB Eternal Crusade (flagowy okręt High Marshall’a),
BB Sigismund’s Light
BB Sigismund’s Oath
SC Dorn’s Sword
SC Ophidium Gulf – zaginiony, prawdopodobnie zniszczony przez DA
SC Apocalypton
SC Holy Hand of Antioch
Forgeship Heracles

10. Mortifactors Astartes:
SC Mortis Probati

11. Harbringers Astartes:
BB Unrelanting Fury

12. Exorcists Astartes:
BB Punisher
BB Redeemer
SC Captain Augusta
SC Hunter
SC Eternal Defiance

13. White Consuls Astartes:
BB Sword of Truth
SC Hermes
SC Eternal Faith

14. Red Talons Astartes:
BB Emperor’s Blade
SC Holy Execution
SC Claw of Justice

15. Black Dragons Astartes:
BB Ebon Flame

16. Space Wolves Astartes
SC Wolf of Fenris – zdobyty przez Red Corsairs
Pancernik/BB Iron Wolf
Pancernik/BB Fist of Russ
Pancernik/BB Pride of Fenris
BB Wolf Sprit (czasy Herezji Horusa, okręt 13 kompanii)

17. Blood Ravens Astartes:
BB Omnis Arcanum
BB Litany of Fury
SC Ravenous Spirit

18. Mantis Legion/Mantis Warriors Astartes:
BB Endless Redemption
SC Penitent Quest
SC Sword of Contrition

19. Avenging Sons Astartes:
SC Proxima Justus

20. Raptors Astartes:
BB War Talon

21. Crimson Fists Astartes:
SC Herald of Dorn

22. Doom Eagles Astartes:
BB Doombreaker
SC Herald of Battle
SC Emperor's Storm
SC Baptism of Fire

23. Angels Sanguine Astartes
SC Unseen

24. Iron Snakes Astartes
BB Temerity
_________________
http://kadrinazi.blogspot.com/
[Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Forum korzysta z plików cookie w celu zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Więcej na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji